Κάθε ημέρα που περνά επιβεβαιώνεται η άποψή μου για την τύχη της ένδοξης ιταλικής μάρκας Fiat. Πιστεύω ότι ακόμη και στο ακραίο σενάριο ολικής ανατροπής της αγοράς των αυτοκινήτων, η Fiat θα παραμείνει ένας φωτεινός φάρος. Η άποψή μου αναμφισβήτητα επηρεάζεται από την αγάπη μου για την ιταλική μάρκα που μεγάλωσε τόσες γενιές Ελλήνων, αλλά κυρίως από τις κινήσεις των Ιταλών. Μπορεί η Stellantis να φέρεται σαν δυνάστης σε μερικά θέματα στη Fiat, αλλά οι Ιταλοί βρίσκουν την άκρη και ξεφεύγουν από τις γαλλικές παγίδες σαν το χέλι στη λιμνοθάλασσα.
Τώρα που είναι επιτακτική η ανάγκη για την απόκτηση ενός έξυπνου αυτοκινήτου με οικονομικό προσανατολισμό κατάλληλο για το αστικό περιβάλλον, αλλά και ικανό να σε μεταφέρει στη μοναδική Μάνη και σε άλλες περιοχές εξαιρετικού φυσικού κάλλους για διακοπές, η Fiat λανσάρει το πιο νέο της απόκτημα, το ολοκαίνουργιο και υπερμοντέρνο Grande Panda. Και επειδή λεφτά δεν υπάρχουν και πρέπει να προσέχουμε τις δαπάνες μας, η ιταλική μάρκα καθιέρωσε προσιτές τιμές και ανακοίνωσε ότι εξασφάλισε χαμηλό κόστος χρήσης. Ειλικρινά, δεν έχω κανένα λόγο να μην πιστέψω τους Ιταλούς, γιατί πήραν τα μαθήματά τους από τα λάθη που έκαναν στην αυτοκίνηση τα προηγούμενα χρόνια.
Με την εξαιρετική αρχική τιμή των 20.800 ευρώ, το υβριδικό Fiat Grande Panda μπήκε σφήνα στη λίστα των πρώτων προτιμήσεων των υποψήφιων αγοραστών μικρών και εύχρηστων αυτοκινήτων, που όμως έχουν ένα κοινό στοιχείο: τη μοντέρνα άποψη για καθετί που φέρει η ευφάνταστη κατασκευή, ακόμη και για το ντουλαπάκι, τμήμα του οποίου φτιάχτηκε από μπαμπού. Πρόσεξα κάθε λεπτομέρεια του Fiat Grande Panda και ειλικρινά έστειλα ευχές στους Ιταλούς όταν ανέλυσα και την οικολογική προσέγγιση της πρότασής τους.
Τι να πω για τα νέα χρώματα και τους συνδυασμούς; Φτιάχνουν το κέφι του οδηγού που περνά πολλές ώρες της ημέρας σε μια μεταλλική κάψουλα. Η ιδέα για την επιλογή των διαστάσεων του αμαξώματος είναι επιτυχημένη, καθώς το μήκος των 3,99 μ., το ύψος των 1,57 μ. και το διευρυμένο μεταξόνιο των 2.540 χιλ. εξασφαλίζουν μεγάλο και άνετο εσωτερικό χώρο. Ακόμη και οι υψηλόσωμοι επιβάτες κάθονται αρχοντικά, σαν να βρίσκονται σε ένα πολυτελές SUV. Το γλυκό κερασάκι στην ιταλική δημιουργία είναι η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (183 χιλ.), γιατί στη Μάνη έχει ακόμη χωματόδρομους.
Το νέο B-SUV αρχικά διατίθεται σε έκδοση Hybrid που φέρει τούρμπο κινητήρα βενζίνης 100 ίππων, ηλεκτρικό κινητήρα 48V ισχύος 21 kW και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων. Συνδυαστική ισχύς 110 ίπποι, δυνατότητα αμιγούς ηλεκτρικής κίνησης, που μεγιστοποιεί την οικονομία καυσίμου.
Η βασική έκδοση Pop, με πλούσιο εξοπλισμό, κοστίζει 20.800 ευρώ. Περιλαμβάνονται ψηφιακός πίνακας οργάνων 10”, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, θύρα USB, connected services, κλιματισμός, αυτόματα φώτα, κάθισμα οδηγού με ρύθμιση σε ύψος, τιμόνι με ρύθμιση σε ύψος και απόσταση, καθώς και δύο βάσεις Isofix στα πίσω καθίσματα.
Η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση 113 ίππων, με μπαταρία 44 kWh, εξασφαλίζει αυτονομία 320 χλμ. στον μεικτό κύκλο WLTP. Στον βασικό εξοπλισμό περιέχεται πρακτικό σπιράλ καλώδιο φόρτισης που μαζεύεται μόνο του σε ειδική θήκη στη μάσκα του αυτοκινήτου. Από 25.800 ευρώ, επιπλέον κέρδος 3.000 ευρώ από την κρατική επιδότηση.
Στο τέλος του χρόνου αναμένεται η βενζινοκίνητη έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο και χαμηλότερη τιμή πώλησης. Πέντε χρόνια εγγύηση για τα μηχανικά μέρη και οκτώ χρόνια για την μπαταρία υψηλής τάσης της ηλεκτρικής έκδοσης.