Ελάτε στη θέση του πραγματικού οδηγού που έχει στην τσέπη του γύρω στα 60.000 ευρώ και αναζητά ένα αυτοκίνητο που να μην είναι SUV, να στριβεί σαν διαβήτης, να αντιμετωπίζει τις ανηφόρες σαν κατηφόρες, να κινείται με ευελιξία στην πόλη και όταν νυχτώνει να πιάνει τα 250 χλμ./ώρα στον αυτοκινητόδρομο.
Με αυτές τις σκέψεις, οδήγησα για μεγάλο χρονικό διάστημα στην Αθήνα και στη περιοχή της Κορίνθου, την πιο προσιτή έκδοση της Mercedes-AMG A Class, την 35 2.000 κ.εκ. 4MATIC με τους 306 ίππους.
Από τα πρώτα χιλιόμετρα κατάλαβα ότι το premium γερμανικό μοντέλο φτιάχτηκε από μηχανικούς που δεν συμβιβάζονται με το μέτριο αποτέλεσμα. Η ομάδα της AMG φοράει το δικό της καπέλο, έχει μεγάλο budget και ο στόχος της είναι να ερωτευθεί ο οδηγός τη δημιουργία τους.
Πράγματι, το αυτοκίνητο υψηλής αξίας, εκπέμπει μια πρωτόγνωρη αίσθηση. Η εξωτερική σχεδίαση δεν κρύβει τις διαθέσεις του εκρηκτικού συνόλου. Η πρώτη έκπληξη ήρθε μόλις κάθισα στο ακριβό κάθισμα του οδηγού. Λες και έχει φτιαχτεί για τον δικό μου σωματότυπο. Οι σχεδιαστές βρήκαν την σωστή αναλογία για να κάθεται ο πραγματικός οδηγός. Αν έχεις αθλητικό στιλ, νιώθεις πολύ όμορφα, σαν να κάθεσαι σε έναν ακριβό πάγκο στο γυμναστήριο για να κάνεις δύσκολες ασκήσεις με αλτήρες πολλών κιλών.
Η ενεργοποίηση του κινητήρα είναι το πρώτο έντονο ερέθισμα. Ο ήχος φανταστικός, η βελόνα ανεβαίνει σαν τρελή. Συγκεντρώθηκα και άφησα τις ρόδες να κυλήσουν στην άσφαλτο. Και τις ρόδες; Πανέμορφες ζάντες ειδικών προδιαγραφών και τα κατάλληλα ελαστικά που έχει επιλέξει ο πιο ισχυρός κατασκευαστής στη premium κατηγορία στον κόσμο.
Το παιχνίδι που παίζεται μπροστά μου, με τον χρόνο και τους νόμους της φυσικής, είναι απερίγραπτο. Στα χέρια μου, στον εγκέφαλο και στο σώμα μου, φτάνουν μηνύματα από παντού. Όλα τα τμήματα δουλεύουν υπερωρίες για να μου προσδώσουν την απόλυτη ευχαρίστηση της οδήγησης. Και την πήρα, και με το παραπάνω, για να είμαι ευχαριστημένος μέχρι την επόμενη φορά που θα βρεθώ πίσω από το κάθισμα του αυτοκινήτου-ύμνος.
Το μοτέρ στριγγλίζει, με προκαλεί να το πιέσω περισσότερο. Ενδίδω, και βλέπω απαγορευτικές ταχύτητες στο κοντέρ. Τελική 250 χλμ./ώρα, επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 4,8΄΄.
Κατεβάζω ρυθμό και διαπιστώνω ότι δεν δυσανασχετεί. Μια ακόμη νίκη των μηχανικών που δημιούργησαν ένα σύνολο για όλες τις χρήσεις στην άσφαλτο. Έκαψε 11 λίτρα/100χλμ.
Τι κράτησα από το πανάκριβο αυτοκίνητο; Την οδηγοκεντρική του συμπεριφορά ακόμη και όταν βγαίνει από το γκαράζ, την αδημονία του να με κάνει να χαμογελάσω όταν το πιέζω, τον εξαιρετικό ήχο και την αποστασιοποίηση από τα κουραστικά και στην όψη SUV.
Αν είχε πιο καλό σετάρισμα στο αυτόματο διπλού συμπλέκτη κιβώτιο θα του έδινα την πρώτη θέση στη λίστα των επιλογών μου που έχουν τον τίτλο «Τι θα έκανα αν ήμουν πλούσιος». Από 59.150 ευρώ.