Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου, όσον αφορά τις παγκόσμιες πωλήσεις, ταρακούνησε τη διεθνή αγορά μόλις αποκάλυψε την πρώτη γενιά του αυτοκινήτου που παραπέμπει σε concept car. Η ιδέα της σάρωσε τις πωλήσεις. Τώρα, όμως, ήρθε η ώρα να κυκλοφορήσει η δεύτερη γενιά, που αποτελεί μια σχεδιαστική εξέλιξη της αρχικής σχεδιαστικής σύλληψης και ένα εφαλτήριο για την εφαρμογή των πιο καινοτομικών τεχνολογιών που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στα αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής.
Καλεσμένος στην παγκόσμια πρεμιέρα της δεύτερης γενιάς του Toyota C-HR στο Αμβούργο της Γερμανίας, προσπάθησα να αποκωδικοποιήσω τα μηνύματα που στέλνει αυτό το καινοτομικό αυτοκίνητο με έντονη premium χροιά.
Η εμφάνισή του καρφώθηκε στη μνήμη μου. Ανώτατα στελέχη της μάρκας επανέλαβαν πολλές φορές ότι σχεδιάστηκε, εξελίχθηκε και κατασκευάζεται στην Ευρώπη, με γνώμονα τον Ευρωπαίο οδηγό. Βέβαια, οι τελικές εγκρίσεις ήρθαν από την κεντρική διοίκηση στην Ιαπωνία, αλλά σημασία έχει το αποτέλεσμα που είναι εξαιρετικό και απέχει από τις ανατολίτικες τάσεις.
Διάχυτη είναι η premium αίσθηση και στο εσωτερικό. Παρατήρησα τον καινούργιο πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3”. Τα γραφικά είναι υψηλής ανάλυσης και οι πληροφορίες ευανάγνωστες. Η οθόνη εμφανίζει τις πληροφορίες των ενεργών λειτουργιών ADAS κατά την είσοδο σε αυτοκινητόδρομο.
Το σύστημα ατμοσφαιρικού φωτισμού προσφέρει ευρεία γκάμα έως και 64 χρωμάτων. Είκοσι τέσσερις αποχρώσεις είναι προγραμματισμένες να αλλάζουν ανάλογα με την ώρα της ημέρας.
Το σύστημα φωτισμού θα συμβάλει επίσης στη βελτίωση της ασφάλειας: οι ηχητικές και οπτικές ειδοποιήσεις του συστήματος Safe Exit Assist θα ενισχύονται από τον εσωτερικό φωτισμό που θα αλλάζει σε κόκκινο χρώμα, για να προειδοποιεί για το άνοιγμα μιας πόρτας όταν υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης με άλλα οχήματα ή ποδηλάτες που πλησιάζουν από πίσω. Είναι το πρώτο μοντέλο της Toyota που επωφελείται από αυτή την επέκταση της λειτουργικότητας του φωτισμού περιβάλλοντος.
Η σταθερή πανοραμική οροφή διαθέτει επιστρώσεις για μείωση των επιπέδων ακτινοβολούμενης θερμικής ενέργειας και υπέρυθρης ακτινοβολίας, οι οποίες διατηρούν τη θερμότητα στο εσωτερικό της καμπίνας τον χειμώνα και αποτρέπουν την υπερβολική ανάπτυξη θερμοκρασίας σε ηλιόλουστο καλοκαιρινό καιρό. Ετσι, αποφεύγεται η ανάγκη για συμβατικό σκίαστρο, εξοικονομώντας 5 κιλά βάρους, βελτιώνοντας τον χώρο για το κεφάλι κατά 3 εκ. και μειώνοντας την ανάγκη χρήσης του κλιματισμού για τη διατήρηση μιας ευχάριστης θερμοκρασίας.
Θα διατίθεται με ψηφιακό κλειδί, ο χρήστης χρειάζεται μόνο να έχει το τηλέφωνό του μαζί του για πρόσβαση και εκκίνηση του οχήματος.
Η γκάμα των κινητήριων συνόλων περιλαμβάνει τρεις υβριδικές επιλογές: 1.8 140 ίππων, 2.0 198 ίππων και plug-in hybrid (PHEV) 2.0 223 ίππων. Η έκδοση Hybrid 198 ίππων θα διατίθεται και με τετρακίνηση (AWD-i).
Η πιο πρόσφατη υβριδική τεχνολογία πέμπτης γενιάς αναβαθμίζει την ισχύ και εξασφαλίζει χαμηλές εκπομπές ρύπων. Επανασχεδιάσθηκαν βασικά εξαρτήματα για τη μείωση του μεγέθους και του βάρους. Νέο διαφορικό, νέα μονάδα ελέγχου ισχύος (PCU) και ισχυρότερη μπαταρία υψηλής τάσης.
Οι πωλήσεις ξεκινούν τον Σεπτέμβριο και τα πρώτα αυτοκίνητα θα αφιχθούν στην Ελλάδα στο τέλος της χρονιάς.