Η νέα πρόταση είναι μια κούκλα σε τέσσερις ρόδες. Ποτέ η Toyota δεν είχε δημιουργήσει μια τόσο όμορφη, μοντέρνα, ισορροπημένη και ευρωπαϊκών τάσεων φόρμα για το best seller της. Από την μπροστινή μάσκα μέχρι τα πίσω φανάρια (και τι φανάρια;), οι νέες ιδέες των σχεδιαστών είναι εντυπωσιακές.
Οδηγώντας το high tech αυτοκίνητο (μήκους 3,94 μ.) και κάνοντας σύγκριση με τα ανταγωνιστικά μοντέλα, διαπίστωσα ότι παίρνει την πρώτη θέση στον πιο δύσκολο τομέα, την οδική συμπεριφορά. Χρόνια μπροστά από την προηγουμένη γενιά, με μια εκπληκτική αίσθηση στιβαρότητας, σαν να είναι premium γερμανικό μοντέλο. Ακόμη και στους ταλαιπωρημένους δρόμους της Αττικής, δεν άκουσα ούτε ένα τσικ. Ενιωσα ότι έχω στα χέρια μου μια ενιαία κατασκευή, σαν αυτές που μόνο οι επίμονοι Ιάπωνες μπορούν να δημιουργήσουν. Η νέα πλατφόρμα ΤNGA(+37% ακαμψία) τα «στρώνει όλα».
Με εντυπωσίασε η κατευθυντικότητά του ακόμη και με ταχύτητες γύρω στην τελική (175 χλμ./ώρα). Στις πιο δύσκολες στροφές δεν παρατήρησα έντονη μεταφορά του φορτίου και η ουρά ακολούθησε υποδειγματικά την πορεία που καθόρισα. Αναρωτήθηκα μήπως έχουν βάλει το χεράκι τους οι μηχανικοί της BMW. Οι δύο μάρκες έχουν συνεργασία στην υβριδική τεχνολογία, καθώς η Toyota είναι πρωτοπόρος στην αξιοποίηση της οικολογικής προσέγγισης.
Ισως η μεγαλύτερη κατάκτηση του πανέμορφου αυτοκινήτου που μου εμπιστεύθηκε για μεγάλο χρονικό διάστημα η αντιπροσωπεία -με πρωτοφανή μέτρα προστασίας για την πανδημία- είναι η ρύθμιση του τιμονιού. Τόσο ακριβές και στιβαρό, που νόμιζα μερικές στιγμές ότι το αυτοκίνητο δεν κινείται.
Σε ένα ακόμη μποτιλιάρισμα στο ποτάμι, διαπίστωσα ότι ο κλιματισμός λειτούργησε άψογα και κράτησε έξω από την καμπίνα τους ρύπους. Εμαθα ότι η Toyota τοποθέτησε αναβαθμισμένο σύστημα κλιματισμού υψηλών προδιαγραφών. Το απόλαυσα!
Η ολοκληρωμένη υβριδική τεχνολογία της Toyota 4ης γενιάς κάνει θαύματα και στο πιο μικρό μοντέλο της. Η κίνηση με αμιγώς ηλεκτρική υποβοήθηση είναι απολαυστική και μειώνει σημαντικά το κόστος χρήσης. Μόλις πάρει μπροστά ο νέος, τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.500 κ.εκ. απόδοσης 116 ίππων, η υψηλή παροχή ισχύος επιτρέπει την αλλαγή στον τρόπο οδήγησης. Με το πεντάλ του γκαζιού στο πάτωμα (0-100 χλμ./ώρα σε 9,7’’), άκουσα ένα μικρό βουητό από το αυτόματο κιβώτιο, που πάλευε να διαχειριστεί την αυξημένη ροπή. Πρόκειται για φυσιολογική αντίδραση του CVT, αλλά είναι πολύ βελτιωμένο στη λειτουργία του.
Χαμηλή η μέση κατανάλωση, μόλις 5,5 λίτρα/100 χλμ. Εκτιμώ ότι, αν αξιοποιήσω πλήρως την ηλεκτρική λειτουργία, θα την κατεβάσω σε πρωτόγνωρα επίπεδα. Προγραμμάτισα να είναι διαφορετική η επόμενη δοκιμή.
Παίρνει τη σκυτάλη από το απόλυτο best seller της ελληνικής αγοράς, ανεξαρτήτως κατηγορίας εδώ και σχεδόν δέκα χρόνια (Ιανουάριος-Αύγουστος 3.799 πωλήσεις!) και έχει όλα τα εχέγγυα για να γράψει και άλλες χρυσές σελίδες στην αυτοκίνηση. Από 13.770 ευρώ, 21.340 ευρώ (Bi Tone 1.5 HDF 116 CVT).