Ένας αρχαίος γυναικείος χορός από τις κροκοσυλλέκτριες της Θήρας, την Αφροδίτη της Μήλου, τη Νίκη της Σαμοθράκης και τις Καρυάτιδες. Αυτά παρουσιάζει η έκθεση έργων ζωγραφικής της Παλίντας Γεωργουλάκου, η οποία συστήνει στο κοινό τις «Ζωφοριάζουσες», συνθέσεις βασισμένες πάνω στο ελληνικό γυναικείο κάλλος αρχαίων αγαλμάτων και τοιχογραφιών. Η έκθεση φιλοξενείται στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης.
Ενώ παραμένει πιστή στη σχεδίαση και τα πρωτογενή χρώματα, η ζωγράφος πρωτοτυπεί δημιουργώντας μιαν ειδική ανάγλυφη βάση, έναν πολλαπλής διαστρωμάτωσης και επεξεργασίας καμβά, που αφηγείται την ιστορία διαμέσου των αιώνων, αναδεικνύοντας με τόλμη τη ρωγμή του χρόνου. Το κίνητρό της για να ασχοληθεί με το θέμα ήταν, αρχικά, η αγωνία της για τον ξενιτεμό των ελληνικών αριστουργημάτων της κλασσικής αρχαιότητας. Βυθισμένη στη μελέτη των έργων τόσο από το πρωτότυπο, στις αίθουσες των μουσείων, όσο και από αφιερωματικά λευκώματα, μπήκε στη διαδικασία της απεικόνισης.
«Αναρωτήθηκα γιατί αυτά τα αγάλματα να υπάρχουν μόνο σε μουσεία και οι κροκοσυλλέκτριες να κοσμούν μόνον αμετακίνητους τοίχους», αναφέρει η καλλιτέχνις. «Σκέφτηκα πως έπρεπε να κάνω κάτι που να μοιάζει σαν αυτός ο σιωπηλός αρχαίος γυναικείος χορός να γύρισε σπίτι του. Όταν, πριν από αρκετά χρόνια, ήρθα σε επαφή με την τεχνοτροπία της αρχαίας θηραϊκής τοιχογραφίας, οραματίστηκα να φέρω στο παρόν αυτές τις υπέροχες γυναικείες φιγούρες, αναδημιουργώντας με μια σύγχρονη τεχνική και με απέραντο σεβασμό στον κυκλαδικό πολιτισμό».
Λόγω της θερμής υποδοχής από κοινό και κριτικούς, η έκθεση «Ζωφοριάζουσες» παρατείνεται έως τις 23 Απριλίου .


