Εζησα πολλές ημέρες με την πρώτη αμιγώς ηλεκτρική Alfa Romeo, την Junior Elettrica 156 ίππων 54 kWh, και μου έκανε εντύπωση ο φιλικός τρόπος που προσεγγίζει τον οδηγό και τους άλλους επιβάτες. Φτιάχτηκε με μεράκι και ιταλικό μπρίο. Να τονίσω ότι πλέον έχει και το πλεονέκτημα της προσιτής τιμής πώλησης.
Στο στρατηγείο του οδηγού είναι όλα μελετημένα και προσαρμοσμένα στην ηλεκτρική κινητικότητα. Μου αρέσουν ιδιαίτερα η καλή θέση οδήγησης και η εργονομία. Το ηλεκτρικό μοτέρ, που προσφέρει άμεσα ισχύ 156 ίππων και ροπή 260 Nm, ενεργοποιείται από το μπουτόν και η περιήγηση στην πόλη και στον αυτοκινητόδρομο ξεκινά χωρίς την επιβλαβή επιρροή των επικίνδυνων ρύπων.
Κινητήρας, τιμόνι, πλαίσιο, αναρτήσεις και καθετί που είναι απαραίτητο για την ασφαλή κίνηση προσαρμόστηκαν στη νέα αποστολή του ιταλικού αυτοκινήτου. Οι χειρισμοί είναι πανεύκολοι, το τιμόνι έχει υψηλή δόση υποβοήθησης διευκολύνοντας την κίνηση στην πόλη.
Ο προσανατολισμός της οδικής συμπεριφοράς στη φιλοσοφία της Alfa Romeo καθόρισε και στην ηλεκτρική έκδοση τη σφιχτή ανάρτηση και την αυξημένη πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης. Η παρουσία του μεγάλου βάρους (1.545 κιλά), λόγω της μπαταρίας 54 kWh, δεν επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την οδική συμπεριφορά, που είναι καλή και ασφαλής.
Η κύλιση είναι ομαλή και σε άσφαλτο καλής ποιότητας εκτιμάς περισσότερο τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης. Οι Ιταλοί πρόσεξαν ιδιαίτερα την ποιότητας κύλισης.
Μιλάς ψιθυριστά στον συνοδηγό σου και σε ακούει. Το επίπεδο θορύβου πλησιάζει το κατώτερο επίπεδο των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων.
Οι επιδόσεις του B-SUV των 4,17 μ. είναι καλές, 0-100 χλμ./ώρα σε 9’’ και τελική ταχύτητα 150 χλμ./ώρα. Στη δοκιμή με πλήρη φόρτιση διένυσα 350 χλμ. Ο κατασκευαστής δίνει αυτονομία 410 χλμ. σε μεικτό κύκλο WLTP. Με φόρτιση AC (11 kW), πλήρης φόρτιση από 0 έως 100% σε 5 ώρες και 45 λεπτά, χρησιμοποιώντας το καλώδιο Mode 3 (βασικός εξοπλισμός).
Αν και αποτελεί τμήμα του κοινού προγράμματος της Stellantis για την κατηγορία των B SUV, έχει αρκετές διαφοροποιήσεις στη διακόσμηση του εσωτερικού χώρου. Η σπορ χροιά -προίκα κάθε μοντέλου της Alfa Romeo- είναι ευπρόσδεκτη.
Η υψηλή ψηφιακή τεχνολογία αποτυπώνεται σε δύο ψηφιακές οθόνες διαγωνίου 10,25” για τον πίνακα οργάνων και 10,1” για το infotainment. Εφαρμογή της Alfa Romeo παρέχει ενημέρωση για την κατάσταση του αυτοκινήτου και απομακρυσμένο έλεγχο μερικών λειτουργιών, ενώ το ψηφιακό πιστοποιητικό NFT καταγράφει αναλυτικά, ψηφιακά και αδιάβλητα το ιστορικό χρήσης και συντήρησης του αυτοκινήτου.
Τέσσερις επιβάτες ταξιδεύουν άνετα (μεταξόνιο 2.562 χιλ.), απολαμβάνοντας την ησυχία. Χωρητικότητα αποθηκευτικού χώρου 400 λίτρα (-15 λίτρα από την υβριδική έκδοση).
Θα ήθελα λιγότερα σκληρά πλαστικά, εντονότερη απτή ποιότητα, περισσότερα σπορ στοιχεία, μεγαλύτερο πλάτος στο πίσω κάθισμα, μικρότερη υποβοήθηση στο τιμόνι και μεγαλύτερη αυτονομία, για να καλύπτει και τα κοντινά ταξίδια.
Ο ανταγωνισμός επηρέασε και τις τιμές πώλησης. Για πρώτη φορά η βασική έκδοση κατέβηκε στα 25.320 ευρώ, από 28.900 ευρώ (συνυπολογίζοντας την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ»). Είναι 3.180 ευρώ φθηνότερη από την υβριδική έκδοση Ibrida 1.2 eDCT των 136 ίππων. Αν υπάρχει και απόσυρση, η τιμή μειώνεται κατά 2.000 ευρώ, στα 23.320 ευρώ.
Θεωρώ την Alfa Romeo Junior Elettrica 156 ίπποι 54 kWh μια καλή πρόταση, με τιμή-σοκ. Οσοι θέλουν να αποκτήσουν ένα ιταλικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο να την προτιμήσουν, αρκεί να έχουν εξασφαλίσει τη φόρτιση.