Quantcast
H SKY express ενισχύει τον στόλο της με 6 αεροσκάφη - Real.gr

H SKY express ενισχύει τον στόλο της με 6 αεροσκάφη

Τι προβλέπει ο στρατηγικός σχεδιασμός για την περαιτέρω ανάπτυξη της αεροπορικής εταιρείας εντός και εκτός των ελληνικών συνόρων.

Με 6 νέα αεροσκάφη, τα οποία θα παραλαμβάνει σταδιακά μέχρι τον Ιούνιο, αναμένεται να εμπλουτίσει τον στόλο της η SKY express, η αεροπορική εταιρεία που ανήκει στο όμιλο IOGR, συμφερόντων του Κρητικού επιχειρηματία, Γιάννη Γρύλου.

Η αεροπορική εταιρεία, η οποία εκτιμάται ότι το 2023 θα καταγράψει τζίρο πέριξ των 350-360 εκατ. ευρώ και θα «γράψει» την πρώτη κερδοφόρα χρήση από την έναρξη της λειτουργίας της, αναμένεται να παραλάβει 4 αεροσκάφη ATR72-600 μέχρι τον Απρίλιο του 2024, καθώς και δύο Airbus Α320neo το τρίμηνο Απριλίου – Ιουνίου. Τα δύο νέα αεροσκάφη Airbus που θα παραληφθούν μέσα στο α’ εξάμηνο του έτους θα εκτελούν σε πρώτη φάση πτήσεις charter και από τον Οκτώβριο θα αρχίσουν να εκτελούν τακτικές πτήσεις.

Ως προς τις επιδόσεις της αεροπορικής για το 2023, το σύνολο της επιβατικής κίνησης της SKY express εκτιμάται ότι θα υπερβεί τα 4,5 εκατ., έναντι 3,8 το 2022, με τις διαθέσιμες θέσεις (capacity) της φετινής χρονιάς να έχουν διαμορφωθεί στα 5,7 εκατ. και το μερίδιο αγοράς της εταιρείας στην αγορά του εσωτερικού να ξεπερνά πλέον το 30% και να προσεγγίζει το 33% από 28% πέρυσι.

Οι κινητήρες

Ο Γιάννης Γρύλος, ιδρυτής και πρόεδρος του ομίλου IOGR αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στο περιθώριο της τελετής ονοματοδοσίας του πρώτου Airbus A321neo, στο πρόβλημα που έχει ανακύψει το τελευταίο χρονικό διάστημα με τους κινητήρες Pratt & Whitney και που αναμένεται να καθηλώσει τους επόμενους μήνες εκατοντάδες Airbus A320neo παγκοσμίως, επηρεάζοντας το έργο δεκάδων αεροπορικών. «Ο καταναλωτής πλέον θα ψάχνει να βρει με ποιον κινητήρα θα πετάει», τόνισε χαρακτηριστικά ο Γ. Γρύλος, επισημαίνοντας ότι οι κινητήρες που έχουν επιλεγεί για τα αεροσκάφη της SKY express είναι κατασκευασμένοι από την εταιρεία CFM και ως εκ τούτου δεν επηρεάζεται η λειτουργία της εταιρείας.

«Οι κινητήρες που έχουν τα νέα αεροσκάφη μας εξασφαλίζουν 20% λιγότερες εκπομπές C02. Οι κινητήρες CFM καταναλώνουν κατά 20% λιγότερο σε καύσιμο και κατά συνέπεια σε ρύπους, κάτι που σημαίνει ότι μειώνεται το κόστος ανά επιβάτη», τόνισε ο Κωνσταντίνος Ηλιάκης, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.

Ως προς τα πρώτα νούμερα για το 2024, ο Γεράσιμος Σκαλτσάς, chief commercial officer της SKY express, έδωσε ένα πρώτο στίγμα, επισημαίνοντας ότι «αυτή τη στιγμή οι προκρατήσεις για την επόμενη χρονιά έχουν ξεπεράσει κατά 75% τις προκρατήσεις που είχαν πραγματοποιηθεί πέρυσι τέτοια εποχή».

Τόνισε, δε, ότι η αεροπορική αναμένεται να αναπτύξει περαιτέρω το δίκτυο συνεργασιών interline, αφού «αυτή την εβδομάδα ολοκληρώσαμε άλλες δύο σημαντικές συνεργασίες, η μία αφορά συνέργεια με μία μεγάλη βρετανική εταιρεία και η άλλη με μια μεγάλη εταιρεία των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων».

Η επέκταση στην Κύπρο

Στο πλαίσιο της ανάπτυξής της η SKY express ενισχύει την παρουσία της στην Κύπρο. Ενδεικτικό της στρατηγικής της εταιρείας είναι το όνομα «Κύπρος» που φέρει πλέον το πρώτο Airbus A321neo της SKY express μετά τη σχετική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε χθες. «Προχωράμε συνεχώς σε σημαντικές επενδύσεις εδώ στην Κύπρο. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Skyserv, η οποία εξειδικεύεται στην εξυπηρέτηση επιβατών και αεροσκαφών στα αεροδρόμια της Λάρνακας και της Πάφου. Μέσω της Skyserv σε επίπεδο ανθρώπινου δυναμικού δίνουμε ευκαιρίες καριέρας ήδη σε 300 Κυπρίους και συνεχίζουμε. Επενδύουμε συστηματικά σε τελευταίας τεχνολογίας εξοπλισμό, φιλικό προς το περιβάλλον. Όλες αυτές οι κινήσεις δείχνουν ότι η παρουσία μας στην Κύπρο δεν είναι ευκαιριακή, αλλά μόνιμη, συνειδητή και με μακρύ ορίζοντα. Ήρθαμε για να μείνουμε και να γίνουμε μέρος της προόδου της Κύπρου.

Για να συμβάλουμε στη συνδεσιμότητα του τόπου και στην περαιτέρω οικονομική και τουριστική ανάπτυξή του», είπε χαρακτηριστικά ο Γ. Γρύλος. 

Από την πλευρά του ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας, Νίκος Χριστοδουλίδης, κατά την τελετή για την ονοματοδοσία του αεροσκάφους της αεροπορικής, τόνισε: «Η εταιρεία, όπως καταδεικνύει και η προσθήκη των δύο AIRBUS A321 neo, θωρακίζεται συνεχώς με νέα αεροσκάφη, δηλώνοντας έτσι και την πρόθεση της να συνεχίσει να πρωταγωνιστεί. Φέτος, εξυπηρετήθηκαν ή εξυπηρετούνται  157 δρομολόγια από 56 αεροπορικές εταιρείες, συνδέοντας τη χώρα μας με 39 χώρες, ενώ στόχος μας για το επόμενο έτος είναι όπως η αεροπορική σύνδεση ενισχυθεί ακόμη περισσότερο».

Η ανάπτυξη της Skyserv

Σε ό,τι αφορά τη Skyserv, την εταιρεία επίγειας εξυπηρέτησης αεροσκαφών του ομίλου IOGR, όπως επεσήμανε ο Νίκος Γρύλος, General Manager της Skyserv Cyprus, «αυτή ξεκίνησε τη δραστηριοποίησή της στην Κύπρο την 1η Ιουλίου του 2022 και έφερε τον ανταγωνισμό στα κυπριακά αεροδρόμια». Όπως επεσήμανε, η Skyserv συνέβαλε στην ανάκαμψη των μεγεθών του αεροδρομίου της Λάρνακας, καθώς μείωσε τις τιμές του handling, ενισχύοντας έτσι την παρουσία στον αερολιμένα και κατά συνέπεια στη χώρα αεροπορικών εταιρειών. «Απασχολούμε 300 εργαζόμενους, ξεκινήσαμε πέρυσι με 3 πτήσεις την ημέρα και θα κλείσουμε τη φετινή χρονιά με 10.000 πτήσεις. Καταγράφουμε κερδοφορία για την πρώτη μας χρονιά και έχουμε συγκεντρώσει σχεδόν το 30% του μεριδίου αγοράς μέσα σε λιγότερο από έναν χρόνο», συμπλήρωσε.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ REAL.GR

Ροή Ειδήσεων