Quantcast
Κώστας Καραμανλής: Πύκνωσαν όλα τα δρομολόγια στις αστικές συγκοινωνίες - Real.gr

Κώστας Καραμανλής: Πύκνωσαν όλα τα δρομολόγια στις αστικές συγκοινωνίες

Στοιχεία για την ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς κατά την περίοδο της πανδημίας διεβίβασε στη Βουλή ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής τονίζοντας ότι εξαιτίας της υγειονομικής κρίσης και των λόγων δημόσιας ασφάλειας που συντρέχουν, η Οδικές Συγκοινωνίες Ανώνυμη Εταιρεία (ΟΣΥ ΑΕ) έχει ήδη προβεί σε πύκνωση των δρομολογίων όλων των λεωφορειακών γραμμών, τα δρομολόγια του Μετρό έχουν ήδη πυκνώσει και η συχνότητα διέλευσης των συρμών από τους σταθμούς είναι βελτιωμένη σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.

“Η προσπάθεια της Σταθερές Συγκοινωνίες ΑΕ (ΣΤΑΣΥ ΑΕ) για την αποκατάσταση των βλαβών συρμών με μεγάλη διάρκεια ακινητοποίησης είναι συνεχής και αδιάλειπτη. Οι πρώτοι 4 συρμοί τραμ σειράς ΙΙ έχουν ήδη αφιχθεί στο αμαξοστάσιο του Ελληνικού και βρίσκονται σε διαδικασία δοκιμών. Η ένταξη των 25 συνολικά συρμών τραμ στην κυκλοφορία εκτιμάται ότι θα υλοποιηθεί σταδιακά κατά το 1ο εξάμηνο του 2021, ενώ παράλληλα προγραμματίζεται η προμήθεια 7 νέων διερευματικών συρμών του Μετρό για τις ανάγκες της Γραμμής 3, όταν ολοκληρωθεί η επέκταση προς Πειραιά και λειτουργήσει η σύνδεση αυτού με το Αεροδρόμιο” τονίζει ο κ. Καραμανλής. 

Ο Υπουργός υποστηρίζει ότι το συγκοινωνιακό έργο που εκτελεί η ΟΣΥ ΑΕ καθημερινά διεξάγεται, σύμφωνα με τις επιχειρησιακές διαδικασίες που προβλέπονται σε ό,τι αφορά τον συγκοινωνιακό σχεδιασμό (ζήτηση, επίπεδο εξυπηρέτησης, γραμμές δικτύου και χρονοαποστάσεις), τη συντήρηση, την επάνδρωση των οχημάτων, τη σχολαστική καθαριότητα των οχημάτων (λεωφορεία, τρόλεϊ, τραμ, συρμοί), την τήρηση των μέτρων ασφάλειας και ατομικής προστασίας τόσο για το προσωπικό όσο και για τους επιβάτες. Επομένως, οι υπηρεσίες που εξακολουθεί να προσφέρει η ΟΣΥ ΑΕ και γενικότερα ο όμιλος της Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών Ανώνυμης Εταιρείας (ΟΑΣΑ ΑΕ) εξακολουθούν να είναι ποιοτικές, ενώ γίνεται προσπάθεια για την διατήρησή τους και την αναβάθμισή τους. 

Αίσθηση προκαλεί πάντως η απάντηση του κ. Καραμανλή ότι η ανάλυση της υφιστάμενης κατάστασης του συγκοινωνιακού έργου της ΟΣΥ ΑΕ ανέδειξε ότι η επιχειρησιακή δυνατότητά της κυμαίνεται σε χαμηλό πλαίσιο απόδοσης στο παρόν χρονικό διάστημα, λόγω της μη διαθεσιμότητας ικανού αριθμού λεωφορείων και οδηγών, δεδομένης της παλαιότητας των υφιστάμενων οχημάτων και του αυξημένου κόστους συντήρησης αυτών για την καθημερινή λειτουργία τους. Προκειμένου να διασφαλιστεί απρόσκοπτα η συνέχεια της ασφαλούς και αξιόπιστης παροχής συγκοινωνιακού έργου προς το επιβατικό κοινό, αποφασίσθηκε η προμήθεια νέων λεωφορείων με διαδικασίες διεθνούς ανοικτού διαγωνισμού. Στην παρούσα φάση εκπονείται η μελέτη παροχής υπηρεσιών με τίτλο «Renewal of the Urban Bus Fleets for the cities of Athens and Thessaloniki – AA-010370-001-Framework agreement to support EIB advisory services (EIBAS)» υπό τον συντονισμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και με κύριο του έργου την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. 

Παραδοτέο της ανωτέρω μελέτης αποτελούν οι τεχνικές προδιαγραφές για την προμήθεια των νέων οχημάτων. Λαμβάνοντας υπόψιν ότι οι διαδικασίες προμήθειας νέου στόλου είναι χρονοβόρες και η εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου με ποιοτικά κριτήρια αποτελεί προτεραιότητα των Φορέων και αδήριτη ανάγκη για την κοινωνία, προτάθηκε η μίσθωση 300 λεωφορείων ως προσωρινή και άμεσα υλοποιήσιμη λύση. Ήδη από τις 24.09.2020 έχει δημοσιευθεί η προκήρυξη της ΟΣΥ ΑΕ για τη διενέργεια διεθνούς ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού για τη 'Μίσθωση ενενήντα (90) ντιζελοκίνητων αρθρωτών (με ρυμουλκό) και διακοσίων δέκα (210) κανονικών (διαξονικών), αστικών λεωφορείων, τα οποία αναμένονται έως το τέλος του 2020, ώστε να ενισχυθεί ο στόλος της ΟΑΣΑ ΑΕ. Τα οχήματα προς μίσθωση θα είναι αστικού τύπου (μεταχειρισμένα ή καινούργια), χαμηλού δαπέδου, ντιζελοκίνητα, ηλικίας μέχρι δέκα (10) ετών (έτος κατασκευής 2010 ή/και μεταγενέστερο), κατηγορίας EURO V ή νεότερης. Τμήμα της συντήρησης των οχημάτων θα ανατεθεί στο τεχνικό προσωπικό της ΟΣΥ ΑΕ. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 30.240.000,00Euro. Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία για την προμήθεια νέων οχημάτων, η ολοκλήρωση της οποίας όμως, απαιτεί χρόνο, ενώ η λύση της μίσθωσης των 300 λεωφορείων επιλέγεται ως προσωρινή. Επιπλέον, προκειμένου να επιτευχθεί η άμεση ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας και η βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού, εξυπηρετώντας σκοπούς δημοσίου συμφέροντος για την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID – 19, αποφασίστηκε η ανάθεση στην ΚΤΕΛ Ν. Αττικής της εκτέλεσης των δρομολογίων εξήντα (60) περιφερειακών γραμμών της περιοχής ευθύνης της ΟΑΣΑ ΑΕ. Ήδη από την Πέμπτη 1η Οκτωβρίου 2020 ξεκίνησε σταδιακά η συνεργασία ΟΑΣΑ ΑΕ με την ΚΤΕΛ Ν. Αττικής, με την οποία α) το σύστημα των αστικών συγκοινωνιών αρμοδιότητας ΟΑΣΑ ΑΕ θα ενισχυθεί με 200 οχήματα και 550 επιπλέον οδηγούς σε ημερήσια βάση, β) θα επιτευχθεί το 100% της εκτέλεσης των προγραμματισμένων δρομολογίων με βελτιωμένες χρονοαποστάσεις και γ) θα μειωθούν οι χρόνοι αναμονής στις στάσεις σε όλο το δίκτυο της ΟΑΣΑ ΑΕ. 

Ενίσχυση σε προσωπικό

Για την αποτελεσματικότερη ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς αποφασίστηκε η ενίσχυση με προσωπικό των πάροχων του συγκοινωνιακού έργου του ομίλου ΟΑΣΑ (ΟΣΥ ΑΕ και ΣΤΑΣΥ ΑΕ), με την υπ΄ αριθμ. ΔΙΠΑΑΔ/Φ.ΕΓΚΡ./142/17298/25.9.2020 Απόφαση της Επιτροπής, της Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου 33/2006 (άρθρο 2, παρ. 1) εγκρίθηκε η πρόσληψη διακοσίων (200) θέσεων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στην ΣΤΑΣΥ ΑΕ, ήτοι ογδόντα (80) ΔΕ Οδηγοί Συρμών και εκατόν είκοσι (120) θέσεων διαφόρων κλάδων και ειδικοτήτων, καθώς και η πρόσληψη τετρακοσίων πενήντα πέντε (455) θέσεων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στην ΟΣΥ ΑΕ, ήτοι τριακόσιοι ογδόντα πέντε (385) ΔΕ Οδηγοί Λεωφορείων και εβδομήντα (70) θέσεων διαφόρων κλάδων και ειδικοτήτων. Προκειμένου να αποσταλούν από το Υπουργείο μας τα σχετικά Σχέδια Προκηρύξεων για έγκριση στο Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕΠ) με το αριθμ.πρωτ.55822/17.09.2020 έγγραφό μας προς το Υπουργείο Εσωτερικών, ζητήθηκε η έκδοση απόφασης για τον καθορισμό ορίου ηλικίας πρόσληψης οδηγών λεωφορείων και συρμών και τεχνιτών διαφόρων ειδικοτήτων στις εταιρείες ΟΣΥ ΑΕ και ΣΤΑΣΥ ΑΕ, ενώ δρομολογήθηκε προς το Υπουργείο Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων, η έκδοση απόφασης για παρακράτηση θέσεων, σύμφωνα με τις προβλέψεις του Ν.2643/1998. Σημειώνεται ότι η συμμετοχή του ΑΣΕΠ τόσο κατά τη φάση έγκρισης των Σχεδίων Προκηρύξεων όσο και κατά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας και των δικαιολογητικών και τον κατ' ένσταση έλεγχο, δύναται να εξασφαλίσει το αδιάβλητο των αναφερόμενων προσλήψεων.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ REAL.GR

Ροή Ειδήσεων