Quantcast
Dacia Spring Electric: Ηλεκτρικό και προσιτό! - Real.gr

Dacia Spring Electric: Ηλεκτρικό και προσιτό!

Ωραία τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αξιοθαύμαστη η τεχνολογία τους, αλλά μόλις η πλειονότητα των υποψήφιων αγοραστών καινούργιων αυτοκινήτων ενημερωθεί για τις ιδιαίτερα υψηλές τιμές πώλησης, γυρίζει αλλού το βλέμμα της.

Δυστυχώς, η έλλειψη προσιτών αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων είναι μια ακόμη μεγάλη πληγή στην υπόθεση της ηλεκτροκίνησης. Oσο δεν μειώνονται οι τιμές των αυτοκινήτων, που αποτελούν τώρα την καλύτερη επιλογή για να περιοριστούν δραστικά οι εκπομπές του CO2, τόσο θα επιβραδύνεται η ανάπτυξη της αγοράς των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων με τις γνωστές αρνητικές συνέπειες για το περιβάλλον και την κλιματική αλλαγή.

Ουσιαστικά, μόνο η Fiat λάνσαρε ένα προσιτό αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το μικρό, τρίπορτο 500e, που δικαίως κάνει ρεκόρ πωλήσεων σε όλη την Ευρώπη. Οι υπόλοιποι κολοσσοί της αυτοκινητοβιομηχανίας έχουν εστιάσει το ενδιαφέρον τους στη δημιουργία γκάμας αυτοκινήτων που κοστίζουν αρκετές δεκάδες χιλιάδες ευρώ και δεν απευθύνονται στη μεγάλη μάζα των οδηγών.

Τώρα όμως προστέθηκε στην αγορά και μια ακόμη ενδιαφέρουσα πρόταση για όσους δεν διαθέτουν πάνω από 35.000 ευρώ για να αποκτήσουν ένα αυτοκίνητο μηδενικών ρύπων, η οποία ήρθε από μια μικρή σε μέγεθος μάρκα που στηρίζεται στις πλάτες της Renault, τη ρουμανική φίρμα Dacia. Η εταιρεία που μέχρι πριν περίπου δέκα χρόνια ήταν στη χαμηλή βαθμίδα της αξιολόγησης, λόγω των προβλημάτων που είχαν τα μοντέλα της σε αρκετούς τομείς, σημείωσε μια θεαματική πρόοδο και τώρα προβάλλει σαν ρυθμιστής της αγοράς των προσιτών αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων(EV), λανσάροντας το Spring Electric. Η άνοιξη της ηλεκτροκίνησης είναι γεγονός και στις αρχές του Ιουνίου θα δούμε στην Ελλάδα τα πρώτα αυτοκίνητα που απευθύνονται σε οδηγούς με περιορισμένο οικονομικό προϋπολογισμό, αλλά με έντονες ευαισθησίες για το περιβάλλον.

Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης με τη χαμηλότερη τιμή στην ευρωπαϊκή αγορά είνα ι πεντάθυρο, τετραθέσιο και έχει την εμφάνιση των SUV. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (150 χιλ. χωρίς φορτίο) και οι διαστάσεις του αμαξώματος (μήκος 3,73 μ., πλάτος 1,62 μ. και ύψος 1,51 μ.), δεν είναι απαγορευτικές για ένα αυτοκίνητο πόλης. Αποθηκευτικός χώρος 300 λίτρα.

Μην περιμένετε σχεδιαστικές υπερβάσεις και φουτουριστικά στοιχεία, γιατί είναι μια λύση για να ξεπεραστεί ο σκόπελος του υψηλού κόστους κατασκευής. Εκτιμώ ότι η σχεδίασή του δεν θα διεκδικήσει βραβεία σε διαγωνισμούς, όμως βάζω σε πρώτο πλάνο την απαλλαγή από τους ρύπους, την ήσυχη λειτουργία, την είσοδο μεγάλης μερίδας οδηγών στη νέα εποχή της αυτοκίνησης και βέβαια τη χαμηλή τιμή. Εμαθα ότι θα κοστίζει περίπου 20.000 ευρώ με την κρατική επιδότηση.

Το Dacia Spring διεισδύει σε τρεις αγορές: λιανική αγορά, κοινή χρήση αυτοκινήτου με πολυάριθμους παρόχους car-share σε όλη την Ευρώπη και παράδοση στο τελευταίο μίλι με την έκδοση φορτίου.

Η ισχυρότερη έκδοση Spring Electric Extreme 65 φέρει τον νέο κινητήρα Electric 65, απόδοσης 65 ίππων, με υψηλό αριθμό στροφών λειτουργίας 14.700 σ.α.λ. Οι νέες τεχνικές προδιαγραφές του μειωτήρα αυξάνουν το ποσοστό της ροπής που φτάνει στους κινητήριους τροχούς. Eπιταχύνει από 0-50 χλμ./ώρα σε 3,9’’, από τα 80 χλμ./ώρα στα 120 χλμ./ώρα σε 13,5’’. Αυτονομία 220 χλμ. σε συνδυασμένο κύκλο WLTP και 305 χλμ. σε αστικό κύκλο WLTP.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ REAL.GR

Top Ειδήσεις