Το οδηγοκεντρικό compact crossover, που πλησιάζει τα όρια των B-SUV, μου θυμίζει το αυθεντικό γαλλικό τυρί ροκφόρ, γιατί και τα δύο αξιοζήλευτα προϊόντα προσφέρουν μεγάλες δόσεις ευχαρίστησης.
Οπως δεν ξεχνάς την πλούσια, κρεμώδη, αρωματική γεύση του αλμυρού τυριού, έτσι δεν ξεχνάς και τη σχέση που δημιουργείται ανάμεσα στον οδηγό και στο μοντέλο με την έντονη αθλητική χροιά, που διεκδικεί τον τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2021».
Τώρα, μάλιστα, που πρωταγωνιστής είναι το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων, η σχέση γίνεται πιο στενή με τους θιασώτες των εξελιγμένων αυτόματων κιβωτίων, συμπεριλαμβανομένων και των νέων οδηγών.
Οπως διαπίστωσα σε πολλές διαδρομές στην Αττική, το ταίριασμα της ισχύος και της ροπής του τρικύλινδρου κινητήρα 1.000 κ.εκ. EcoBoost 125 ίππων με το αυτόματο κιβώτιο είναι πολύ καλό. Καμία ουσιαστική παραχώρηση και στις επιδόσεις, 0-100 χλμ./ώρα σε 10,2’’, τελική ταχύτητα 187 χλμ./ώρα.
Από την πρώτη σχέση μέχρι την έβδομη, η εναλλαγή γίνεται εύκολα και κάθε στιγμή απόλαυσα τον ραφιναρισμένο τρόπο συνεργασίας των τμημάτων. Ο θόρυβος στην καμπίνα δεν αυξήθηκε από τη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου και μειώθηκε σημαντικά η κόπωσή μου όταν χρησιμοποίησα το αυτοκίνητο στην πόλη.
Να τονίσω τη συμβολή των πέντε προγραμμάτων οδήγησης στην ικανοποίηση των επιθυμιών του οδηγού. Αλλάζουν άμεσα τη χαρτογράφηση του DCT και τιμούν την ιστορία της μάρκας στη μηχανολογία και στην οδηγοκεντρική της υπόσταση.
Στους δρόμους της πόλης επέλεξα το πρόγραμμα Eco. Είναι ιδανικό γιατί οι σχέσεις αλλάζουν σε χαμηλό επίπεδο στροφών και μειώνεται η κατανάλωση. Στον αυτοκινητόδρομο με το πρόγραμμα Normal πέτυχα επίσης χαμηλή κατανάλωση, τηρώντας τα όρια ταχύτητας και αξιοποιώντας τις μακριές σχέσεις του κιβωτίου. Στη διαδρομή προς την Πάρνηθα ευχαριστήθηκα τις ρυθμίσεις που καθορίζει το πρόγραμμα οδήγησης Sport. Η αμεσότερη εμπλοκή των σχέσεων και η πιο στιβαρή αίσθηση του τιμονιού με προκάλεσαν να δοκιμάσω τα όρια του αυτοκινήτου. Σαφώς, ξεπερνά τα γνωστά στάνταρ των αυτοκινήτων που φτιάχτηκαν για να μεταφέρουν την οικογένειά μας με ασφάλεια, παρέχοντας το κάτι παραπάνω στις αισθήσεις του ανήσυχου οδηγού.
Δοκίμασα και τις ικανότητες άλλων δύο λειτουργιών του αυτόματου κιβωτίου. Στη manual λειτουργία άλλαζα γρήγορα τις σχέσεις, μετακινώντας πάνω κάτω τον εργονομικό λεβιέ ταχυτήτων. Πιο απολαυστικό, όμως, είναι το παιχνίδι με τα paddles πίσω από το τιμόνι. Μέση κατανάλωση 7,6 λίτρα/100 χλμ.
Αξιοποίησα και το Mega Box στον αποθηκευτικό χώρο. Μετέφερα εύκολα και με ασφάλεια ένα μεγάλο αλεξανδρινό, το Αστέρι της Βηθλεέμ. Το νέο Ford Puma προσφέρει τον μεγαλύτερο στην κατηγορία του αποθηκευτικό χώρο (465 λίτρα).
Εκτός από την ευχαρίστηση που προσφέρουν, το νέο Ford Puma και το ροκφόρ έχουν και ένα ακόμη κοινό σημείο, διατηρούν τις τιμές τους στα επίπεδα που ανταποκρίνονται στην πραγματική τους αξία. Δεν είναι φτηνά, αλλά αξίζουν. Η τιμή της έκδοσης 1.0 125 DCT ST-Line καθορίσθηκε στα 23.951 ευρώ. Η γκάμα του Ford Puma ξεκινά από τα 20.932 ευρώ (1.0 125PS, mHEV).