Quantcast
Νέο Jeep Avenger e-Hybrid: Ετοιμο για δράση! - Real.gr

Νέο Jeep Avenger e-Hybrid: Ετοιμο για δράση!

Από την πρώτη στιγμή που είδα το νέο Jeep Avenger στη Διεθνή Εκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού το 2022 εκτίμησα ότι η φημισμένη αμερικανική μάρκα με εξειδίκευση στα SUV -που συνέβαλε καθοριστικά στην ανάπτυξη της τετρακίνησης και μας έδωσε απλόχερα τη χαρά της οδήγησης στο off road- απέκτησε έναν εξαιρετικό πρεσβευτή προσαρμοσμένο στα νέα δεδομένα.

Το νέο απόκτημά της είναι ένα σύγχρονο, κουκλίστικο SUV που καλύπτει τις ανάγκες ενός απαιτητικού οδηγού. Καθημερινά εκτελεί υποδειγματικά τις εντολές του οδηγού για ασφαλή και άνετη κίνηση στο αστικό περιβάλλον και το Σαββατοκύριακο μεταφέρει την οικογένεια κοντά στη φύση. Δεν σας κρύβω ότι μου αρέσει το Jeep Avenger και πως στο Παρίσι εξέφρασα τις ενστάσεις μου σχετικά με τον προγραμματισμό των κινητήριων συνόλων. Αρχικά κυκλοφόρησε ως αμιγώς ηλεκτρικό με περιορισμένη αυτονομία σε πολλές αγορές, συμπεριλαμβανομένης και της ελληνικής. Η υποδοχή των υποψήφιων αγοραστών δεν ήταν η αναμενομένη και η Jeep προχώρησε στο λανσάρισμα της βενζινοκίνητης έκδοσης σε όλη την Ευρώπη.

Η επίσημη πρόσκληση που έλαβα αφορούσε την πρώτη δοκιμή της υβριδικής έκδοσης του Jeep Avenger στο άντρο της FCA, στο κέντρο δοκιμών Balocco στην περιοχή Vercelli ανάμεσα στο Μιλάνο και στο Τορίνο. Οι εγκαταστάσεις επιτρέπουν την προσομοίωση 10 ετών χρήσης ενός οχήματος σε μόλις πέντε μήνες, για να διασφαλιστούν η ποιότητα, η αξιοπιστία, η ασφάλεια και η άνεση κάθε αυτοκινήτου. Καλύπτει έκταση περίπου έξι τετραγωνικών χιλιομέτρων και αποτελεί μία από τις πλέον προηγμένες εγκαταστάσεις του είδους. Διαθέτει 26 πίστες συνολικής απόστασης 80 χλμ. και 50 διαφορετικά είδη οδοστρώματος.

Το Avenger e-Hybrid αξιοποιεί τις δυνατότητες του ήπιου υβριδικού συστήματος 48 V, που επικουρεί τον γνωστό βενζινοκινητήρα 1.2, ισχύος 100 ίππων και ροπής 205 Nm. Ο ηλεκτροκινητήρας 21 kW ενσωματώθηκε στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων. Η μπαταρία, χωρητικότητας 0,9 kWh, είναι τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού, για να μην επηρεάζει την ευρυχωρία της καμπίνας.

Στη δοκιμή διαπίστωσα ότι οι Ιταλοί μηχανικοί βρήκαν την κατάλληλες ρυθμίσεις για να εξασφαλίσουν απόδοση από χαμηλά και περιορισμένη κατανάλωση. Να τονίσω την απρόσκοπτη μετάβαση των λειτουργιών του συστήματος e-Hybrid (ηλεκτρική, υβριδική, θερμική). Η διαφορά στη μέση κατανάλωση φτάνει στο 13% σε σύγκριση με το Avenger βενζίνης, ενώ αγγίζει το 28% σε αστικό περιβάλλον.

Χάρη στις λειτουργίες e-parking, e-creeping και e-queuing κινείται αμιγώς ηλεκτρικά σε σημαντικό μέρος της αστικής χρήσης. Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10,9” και τελική ταχύτητα 184 χλμ./ώρα.

Το SUV, βάρους 1.280 κιλών, χάρη στα 200 χιλ. απόσταση από το έδαφος και τις γωνίες προσέγγισης, ράμπας και αναχώρησης των 20, 20 και 34 μοιρών αντίστοιχα, κινείται εύκολα στο off road περιορισμένης δυσκολίας. Καθοριστικό ρόλο παίζουν και τα προφίλ οδήγησης του Selec-Terrain (ECO, NORMAL, SPORT, SAND, MUD, SNOW) όσο και το Hill Descent Control για καταβάσεις σε απότομες πλαγιές. Η επερχόμενη τετρακίνητη εκδοχή θα έχει περισσότερες δυνατότητες. Αρχική τιμή 26.490 ευρώ, εγγύηση τέσσερα χρόνια ή 160.000 χλμ. Δεν επιβαρύνεται με τέλη κυκλοφορίας, κυκλοφορεί καθημερινά στον δακτύλιο.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ REAL.GR