Quantcast
Αποκάλυψη ΑΝΤ1 για τα Τέμπη: Διώξεις για τα βίντεο που παραδόθηκαν με καθυστέρηση - Real.gr

Αποκάλυψη ΑΝΤ1 για τα Τέμπη: Διώξεις για τα βίντεο που παραδόθηκαν με καθυστέρηση

Αποκάλυψη ΑΝΤ1 για τα Τέμπη:  Διώξεις για τα βίντεο που παραδόθηκαν με καθυστέρηση

ΠΗΓΗ: INTIME

Στο ακροατήριο στέλνει ο εισαγγελέας Πρωτοδικών Λάρισας, δύο στελέχη του ΟΣΕ (πρώην και νυν) και ένα στέλεχος της ιδιωτικής εταιρείας που είχε αναλάβει την παρακολούθηση του σιδηροδρομικού δικτύου αλλά και των σταθμών (με κάμερες και drones), επειδή καθυστέρησαν να παραδώσουν στην κύρια ανάκριση το βιντεοληπτικό υλικό από την αναχώρηση και την πορεία της εμπορικής αμαξοστοιχίας 63503 το μοιραίο βράδυ της σύγκρουσης στα Τεμπη.

Όπως αποκάλυψε ο Τάσος Τέλλογλου στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1 με τον Νίκο Χατζηνικολάου,  ο υπεύθυνος της ιδιωτικής εταιρείας για την καταγραφή του δικτύου διώκεται για παράβαση καθήκοντος, ενώ τα δύο στελέχη του ΟΣΕ κατηγορούνται για ηθική αυτουργία σε παράβαση καθήκοντος.

Σημειώνεται ωστόσο ότι το ένα στέλεχος του ΟΣΕ παραιτήθηκε αμέσως μετά το δυστύχημα, οπότε και δεν έλαβε ποτέ το αίτημα του ανακριτή. Ένα δεύτερο πρόβλημα, είναι ότι το άλλο στέλεχος δεν είχε αναλάβει ακόμα καθήκοντα. Βέβαια, σύμφωνα με τον Τάσο Τέλλογλου, η ανάκριση μπορεί να ισχυριστεί ότι ο τελευταίος είχε την ευθύνη στη συνέχεια.

Επιπλέον, υπάρχουν και κάποια προβλήματα στην ίδια την ανάκριση. Στην αρχή, όταν εστάλησαν τα αιτήματα, αναφέρονταν στον επιβατικό σταθμό της Θεσσαλονίκης.  Άρα, δεν μπορεί να κατηγορηθεί, κατά το ίδιο ρεπορτάζ, ο ΟΣΕ για την παραγγελία που δόθηκε. «Ωστόσο, αν με “πειθώ” και “φορτικότητα” (γιατί η παράβαση καθήκοντος προϋποθέτει δόλο) απέφυγαν να παραδώσουν αυτά τα βίντεο, είναι κάτι που θα φανεί στο ακροατήριο», κατέληξε ο κ. Τέλλογλου.

 

Νέο ηχητικό ντοκουμέντο για τα Τέμπη: Η συνομιλία του σταθμάρχη με τον ρυθμιστή έλξης

Νέο ηχητικό ντοκουμέντο από το μοιραίο βράδυ έρχεται στη δημοσιότητα από τον Alpha.

Στο ντοκουμέντο καταδεικνύεται η πλήρης ασυνεννοησία που υπήρχε ανάμεσα στον σταθμάρχη Λάρισας και τον ρυθμιστή έλξης από τη Θεσσαλονίκη-με αφορμή το αν θα πρέπει να κοπεί το ρεύμα ή όχι μετά το δυστύχημα-, με τον πρώτο να παίρνει πρωτοβουλίες αν και δεν ήταν αρμοδιότητά του.

Στην πρώτη συνομιλία ο ρυθμιστής είδε δύο ενδείξεις, η μία για βραχυκύκλωμα στις 23:18 και η άλλη για άνοιγμα ενός διακόπτη. Έτσι κάλεσε αμέσως τον σταθμάρχη Λάρισας, ο οποίος φαίνεται να μην είχε καταλάβει αρχικά τι είχε συμβεί, αφού είπε πως δεν είχε να του αναφέρει τίποτα. Στη δεύτερη συνομιλία τους, γίνεται ένας διάλογος όπου ο ρυθμιστής προσπαθεί να βγάλει άκρη για το τι γίνεται, με τον σταθμάρχη να του λέει αρχικά να κόψει το ρεύμα και μετά να μην το κάνει.

 

 

«Άδειο» το μαύρο κουτί της εμπορικής αμαξοστοιχίας

Νέα αυτοψία στο Κουλούρι, στον χώρο όπου φυλάσσονται τα συντρίμμια των αμαξοστοιχιών από την τραγωδία στα Τέμπη, έκανε το κλιμάκιο του ανακριτικού. Ο ΑΝΤ1 αποκαλύπτει το καταγραφικό της εμπορικής μααξοστοιχίας 63503, που εντοπίστηκε πριν από 1,5 περίπου χρόνο στην περιοχή.

Ο εφέτης ανακριτής με παραγγελία του με την ένδειξη του κατεπείγοντος προς τον Ιταλό διευθυντή της εταιρείας, η οποία είχε εγκαταστήσει το μαύρο κουτί στο τρένο ζητούσε να ξεκινήσει άμεσα η διαδικασία ανάκτησης. Κι έτσι συνέβη. Οι Ιταλοί ήρθαν στην Ελλάδα, αλλά δεν τα κατάφεραν.

Σύμφωνα με τον ΑΝΤ1, οι δικαστικοί πραγματογνώμονες προσπάθησαν να ανακτήσουν τα δεδομένα του καταγραφικού στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στην Αθήνα. Ωστόσο, από την ανάλυση των δεδομένων διαπιστώθηκε ότι το μηχάνημα ήταν απενεργοποιημένο εδώ και 5 χρόνια.  Τα τελευταία και μοναδικά δεδομένα που είχε καταγράψει, ήταν ένα  δρομολόγιο στην Μενεμένη Θεσσαλονίκης, που αποτυπώνεται στην εικόνα που παρουσιάζει ο ΑΝΤ1.

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ REAL.GR