Quantcast
Νότια Κορέα: Αναπάντητα ερωτήματα πίσω από την αεροπορική τραγωδία - Real.gr

Νότια Κορέα: Αναπάντητα ερωτήματα πίσω από την αεροπορική τραγωδία

Εθνικό σοκ στη Νότια Κορέα προκάλεσε η συντριβή του αεροσκάφους Boeing της Jeju Air στο διεθνές αεροδρόμιο της Μουάν που οδήγησε στον θάνατο 179 από τους 181 επιβαίνοντες.

Μόνο δύο αεροσυνοδοί σώθηκαν και 179 έχασαν τη ζωή τους. Οι επιβάτες της μοιραίας πτήσης περιλάμβαναν 173 Νοτιοκορεάτες και δύο Ταϊλανδούς, σύμφωνα με την Yonhap. Από αυτούς, 82 ήταν άνδρες και 93 γυναίκες, ηλικίας από 3 έως 78 ετών. Οι σοροί 11 επιβατών υπέστησαν τόσο σοβαρούς τραυματισμούς που το φύλο τους δεν ήταν δυνατό να προσδιοριστεί άμεσα, όπως ανέφεραν οι αρχές.

Μεταξύ των θυμάτων ήταν και πέντε παιδιά ηλικίας κάτω από δέκα ετών, συμπεριλαμβανομένου ενός τρίχρονου αγοριού, το οποίο ήταν ο νεότερος επιβάτης, ενώ ο μεγαλύτερος ήταν ένας 78χρονος άνδρας. Οι περισσότεροι επιβάτες επέστρεφαν στη Σεούλ από χριστουγεννιάτικες διακοπές στη Μπανγκόκ της Ταϊλάνδης.

Νότια Κορέα: Οργή από τους συγγενείς των θυμάτων

Τα αναπάντητα ερωτήματα – Τι λένε οι εμπειρογνώμονες

Η αβεβαιότητα περιβάλλει το θανατηφόρο αεροπορικό δυστύχημα, δήλωσαν την Κυριακή εμπειρογνώμονες της αεροπορίας, αμφισβητώντας πόσο μεγάλη επίδραση θα μπορούσε να έχει στην πτώση της πτήσης της Jeju Air ένα πιθανό χτύπημα πουλιού που αναφέρουν οι αρχές.

Η προφανής απουσία του συστήματος προσγείωσης, ο χρόνος προσγείωσης του δικινητήριου Boeing 737-800 στο Διεθνές Αεροδρόμιο Μουάν και οι αναφορές για πιθανό χτύπημα από πουλιά δημιούργησαν ερωτήματα που δεν μπορούν ακόμη να απαντηθούν.

Το αεροσκάφος καταγράφηκε σε βίντεο που μεταδόθηκε από τα τοπικά μέσα ενημέρωσης να γλιστρά στον διάδρομο προσγείωσης χωρίς να έχει αναπτυχθεί το σύστημα προσγείωσης, πριν προσκρούσει σε έναν τοίχο.

«Σε αυτό το σημείο υπάρχουν πολύ περισσότερα ερωτήματα από όσα έχουμε απαντήσεις. Γιατί το αεροπλάνο πήγαινε τόσο γρήγορα; Γιατί τα πτερύγια δεν ήταν ανοιχτά; Γιατί δεν ήταν κατεβασμένο το σύστημα προσγείωσης;», δήλωσε ο Gregory Alegi, ειδικός σε θέματα αεροπορίας και πρώην καθηγητής στην ακαδημία της ιταλικής πολεμικής αεροπορίας.

Τα πουλιά που χτύπησαν το αεροπλάνο από μόνα τους ήταν απίθανο να εξηγήσουν την έκταση της καταστροφής, συμπλήρωσε ο Alegi. «Φυσικά μπορεί να υπήρξε χτύπημα πουλιού», είπε. «Αλλά οι συνέπειες είναι πολύ μεγάλες για να είναι αυτό η άμεση αιτία του δυστυχήματος».

Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Joo Jong-wan δήλωσε ότι το μήκος του διαδρόμου προσγείωσης και απογείωσης των 2.800 μέτρων δεν ήταν παράγοντας που συνέβαλε και ότι τα τοιχώματα στα άκρα ήταν κατασκευασμένα σύμφωνα με τα βιομηχανικά πρότυπα.

Ο Christian Beckert, εμπειρογνώμονας σε θέματα ασφάλειας πτήσεων και πιλότος της Lufthansa, δήλωσε ότι το υλικό του βίντεο υποδηλώνει ότι τα περισσότερα συστήματα πέδησης του αεροπλάνου δεν είχαν ενεργοποιηθεί, δημιουργώντας ένα «μεγάλο πρόβλημα» και μια γρήγορη προσγείωση. Ο Beckert δήλωσε ότι ένα χτύπημα πουλιού ήταν απίθανο να έχει προκαλέσει ζημιά στο σύστημα προσγείωσης ενώ ήταν ακόμα σηκωμένο, και ότι αν είχε συμβεί όταν ήταν κατεβασμένο, θα ήταν δύσκολο να σηκωθεί ξανά.

«Είναι πραγματικά, πραγματικά πολύ σπάνιο και πολύ ασυνήθιστο να μην κατεβάζουμε το σύστημα προσγείωσης, επειδή υπάρχουν ανεξάρτητα συστήματα όπου μπορούμε να κατεβάσουμε το σύστημα προσγείωσης με ένα εναλλακτικό σύστημα», είπε. Η διερεύνηση θα πρέπει να δώσει μια πιο σαφή εικόνα, πρόσθεσε.

Οι ειδικοί τονίζουν ότι τα αεροπορικά ατυχήματα συνήθως προκαλούνται από έναν συνδυασμό παραγόντων και ότι μπορεί να χρειαστούν μήνες για να συνθέσουν την αλληλουχία των γεγονότων.

Ο Αυστραλός σύμβουλος αεροπορίας Τρέβορ Τζένσεν δήλωσε ότι οι υπηρεσίες πυρόσβεσης και έκτακτης ανάγκης θα ήταν κανονικά έτοιμες για προσγείωση με την κοιλιά.

Σε διάστημα λίγων λεπτών, ο πύργος ελέγχου εξέδωσε προειδοποίηση για χτύπημα πουλιών, οι πιλότοι κήρυξαν «mayday» και στη συνέχεια επιχείρησαν να προσγειωθούν, δήλωσαν αξιωματούχοι, αν και δεν ήταν σαφές αν το αεροσκάφος είχε χτυπήσει κάποιο πουλί.

«Η πρόσκρουση πουλιών δεν είναι ασυνήθιστη, τα προβλήματα με το σύστημα προσγείωσης δεν είναι ασυνήθιστα. Τα χτυπήματα πουλιών συμβαίνουν πολύ πιο συχνά, αλλά συνήθως δεν προκαλούν από μόνα τους την απώλεια ενός αεροπλάνου», δήλωσε ο συντάκτης του Airline News, Geoffrey Thomas.

Ένα χτύπημα πουλιού θα μπορούσε να έχει επηρεάσει τους κινητήρες του αεροσκάοφυς εάν ένα σμήνος είχε απορροφηθεί από αυτούς, αλλά αυτό δεν θα τους είχε κλείσει αμέσως, δίνοντας στους πιλότους κάποιο χρόνο να αντιδράσουν, δήλωσε ο Αυστραλός ειδικός σε θέματα ασφάλειας αερομεταφορών Geoffrey Dell.

Μετά την προειδοποίηση για το χτύπημα πουλιών και τη δήλωση mayday, οι πιλότοι επιχείρησαν να προσγειωθούν στον διάδρομο από την αντίθετη κατεύθυνση, δήλωσε αξιωματούχος του υπουργείου Μεταφορών. Αυτή η αλλαγή σχεδίου δημιούργησε περισσότερα ερωτήματα στους ερευνητές, δήλωσε ο Μάρκο Τσαν, ανώτερος λέκτορας αεροπορικών επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Buckinghamshire New University και πρώην πιλότος.

Ο κυβερνήτης του αεροσκάφους Boeing 737-800 εργαζόταν στη συγκεκριμένη θέση από το 2019 και είχε καταγράψει 6.823 ώρες πτήσης, σύμφωνα με την κυβέρνηση της Νότιας Κορέας. Ο πρώτος αξιωματικός εργαζόταν από το 2023 και είχε καταγράψει περίπου 1.650 ώρες πτήσης.

Νότια Κορέα: Οι ΗΠΑ θα βοηθήσουν στις έρευνες για τα αίτια της αεροπορικής τραγωδίας

Με πληροφορίες από ERTnews, AFP, Reuters, AΠΕ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ REAL.GR

Top Ειδήσεις