Πριν καν ανακοινωθούν τα πρόσφατα μέτρα για την εντιμετώπιση της πανδημίας, το 61ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης είχε αποφασίσει να διοργανώσει μια σειρά από εκθέσεις και εικαστικά δρώμενα στον δημόσιο χώρο της πόλης. Έργα τέχνης, εγκαταστάσεις και video mapping στολίζουν τους δρόμους, τις πλατείες και το Λιμάνι της συμπρωτεύουσας, στο πλαίσιο της κεντρικής θεματικής του 61ου Φεστιβάλ «Οικειότητα: μια σύγχρονη τυραννία» που εμπνέεται από το βιβλίο του Ρίτσαρντ Σένετ «Η τυραννία της οικειότητας» (εκδόσεις Νεφέλη) και από την ανάγκη επανοικειοποίησης του δημόσιου χώρου.
Έτσι, στις ελάχιστες μικρές βόλτες για άσκηση, για ψώνια, για κάλυψη των βασικών αναγκών στις δύσκολες μέρες που βιώνουμε, οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης θα μπορούν να δουν μερικές εικόνες χαράς και ελπίδας.
Δείτε, λοιπόν, το «The Glasshouse Project», μια εγκατάσταση που ανατέθηκε στον καλλιτέχνη Νίκο Ράκκα, με έμπνευση από τις συνθήκες του πρωτόγνωρου εγκλεισμού μας. Η εγκατάσταση αυτή θα στολίζει κάθε μέρα τον Πρώην Βρεφονηπιακό Σταθμό. Όλα τα τζάμια του κτιρίου έχουν καλυφθεί με πολύχρωμες διαφάνειες, οι οποίες φωτίζονται από μέσα, παράγοντας ένα πολύχρωμο φως, το οποίο όταν νυχτώνει είναι ορατό από όλο το παραλιακό μέτωπο της Θεσσαλονίκης. «Η ιδέα ήταν να φτιάξουμε μία εγκατάσταση με βάση το φως. Ένα πολύχρωμο φως, το οποίο, ακόμα κι αν είναι όπως εμείς, εγκλωβισμένο και σε καραντίνα, μπορεί να φωτίζει όλη την πόλη και να μας δίνει ελπίδα και κουράγιο», δήλωσε ο Ορέστης Ανδρεαδάκης, Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Φεστιβάλ και επιμελητής του project.
Επίσης, την έκθεση «Οικειότητα: Μια σύγχρονη τυραννία», με 12 έργα Ελλήνων καλλιτεχνών, εμπνευσμένα από τις ταινίες του Διεθνούς Διαγωνιστικού, τα οποία εκτίθενται σε αναπάντεχα σημεία στη Θεσσαλονίκη.
Απολαύστε, ακόμα, τα « Γεγονότα Συντελεσμένου Μέλλοντος». Δηλαδή, φωτογραφίες από την ομώνυμη βιντεοεγκατάσταση του Γιώργου Δρίβα, που έχουν τυπωθεί σε banner και εκτίθενται στο Λιμάνι, όπως και τα έργα των 12 εικαστικών. Σκοπός του Γ. Δρίβα είναι να στραφεί το βλέμμα μας στη σχέση του ανθρώπου με τη φύση, την επιστήμη, την τεχνολογία και τον χρόνο. Τα δύο έργα της βιντεοεγκατάστασης «Aeonium» ( 20') και «Kepler» (14') θα προβληθούν δωρεάν στο κανάλι του Φεστιβάλ στο youtube, την Πέμπτη 12 Νοεμβρίου.
Τέλος, δείτε το «Mapping, μια ξεχωριστή οπτική εγκατάσταση στο Λιμάνι» δια χειρός Όλγας Σφέτσα. Η καλλιτέχνης, η οποία σπούδασε και δούλεψε στη Θεσσαλονίκη, σχεδίασε αποκλειστικά για το 61ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου μια τρισδιάστατη οπτική εγκατάσταση στην προβλήτα του λιμανιού, σε δύο όψεις του αντλιοστασίου. Για όλη τη διάρκεια του Φεστιβάλ, η οπτική εγκατάσταση θα αναπαράγει εικόνες από τις ταινίες και τις δράσεις του Φεστιβάλ πάνω στις επιφάνειες της όψης του κτιρίου.
_252863_232840_type13260.jpg)