Την ταυτότητά της ως μίας από πιο δυναμικά ανερχόμενες αγορές της Ευρώπης σε ό,τι αφορά τις «επώνυμες» κατοικίες -τα branded residences, όπως είναι γνωστά παγκοσμίως- χτίζει σταδιακά η Ελλάδα, με όλο και περισσότερους ξενοδοχειακούς, και όχι μόνο, ομίλους να επενδύουν στην τάση που απογειώθηκε μετά την πανδημία του κορωνοϊού και πλέον έχει αποκτήσει φανατικούς φίλους. Ξενοδοχειακές αλυσίδες, διεθνείς οίκοι μόδας, ακόμη και ισχυρές αυτοκινητοβιομηχανίες δίνουν την επωνυμία τους σε πολυτελείς κατοικίες, προσφέροντας υψηλού επιπέδου παροχές με στόχο την προσέλκυση της ελίτ του τουρισμού. Η Aman, η Six Senses, η Fοur Seasons, η Hilton, η 1 Hotels, η Wyndham, η One&Only, η Marriott, η Mandarin Oriental και ο οίκος Ralph Lauren είναι μόνο κάποια από τα διεθνή brands που επενδύουν σε branded residences σε όλη την Ελλάδα, ενισχύοντας μια τάση που αποκτά όλο και μεγαλύτερη δυναμική και λειτουργεί ως πόλος έλξης για αυτούς που δεν διστάζουν να δαπανήσουν μεγάλα χρηματικά ποσά για να αποκτήσουν ή να μισθώσουν το… σπίτι των ονείρων τους.
AMAN
Την ανάπτυξη νέων πολυτελών branded residences έχει δρομολογήσει η Grivalia Hospitality στο «Αmazoe», τη ναυαρχίδα της εταιρείας στην Πελοπόννησο. Η εταιρεία έχει στα σκαριά ένα επενδυτικό πρόγραμμα, ύψους 60 εκατ. ευρώ, με στόχο την επέκταση του πολυτελούς τουριστικού συγκροτήματος, όπου ήδη έχουν κατασκευαστεί «επώνυμες» κατοικίες. Η πρώτη φάση του επενδυτικού προγράμματος προβλέπει την ανάπτυξη πέντε πολυτελών branded βιλών σε ιδιωτική έκταση ακριβώς δίπλα στο beach club του συγκροτήματος. Το project, που εκτιμάται ότι θα υπερβεί τα 30 εκατ. ευρώ, αναμένεται να ξεκινήσει το φθινόπωρο, μετά το τέλος της φετινής τουριστικής σεζόν, με τις κατοικίες να παραδίδονται στους ιδιοκτήτες τους μέχρι το καλοκαίρι του 2027. Πιο αναλυτικά, θα κατασκευαστούν τέσσερις «επώνυμες» βίλες με τρία υπνοδωμάτια, εμβαδού περίπου 780 έως 810 τ.μ. η καθεμία, καθώς και μία ακόμη βίλα με δύο υπνοδωμάτια, εμβαδού περίπου 650 τ.μ., με το κόστος για την καθεμία από αυτές να ξεκινά από τα 13 εκατ. ευρώ και να υπερβαίνει ακόμη και τα 16,2 εκατ. ευρώ. Η β’ φάση του επενδυτικού προγράμματος της Grivalia, προϋπολογισμού 30 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει την ανάπτυξη 6 pavilions (δωμάτια) και δύο ακόμη βιλών. Μάλιστα, εκτός από αυτές τις δύο δρομολογημένες επεκτάσεις, μεσοπρόθεσμα η Grivalia Hospitality έχει τη δυνατότητα να αναπτύξει επιπλέον 17 βίλες.
SIX SENSES
Branded residences θα περιλαμβάνει και το project «Six Senses Megalonisos» που έχει δρομολογήσει η Grivalia Hospitality στο νότιο τμήμα της Μεγαλονήσου, που αποτελεί μέρος του νησιωτικού συμπλέγματος των Πεταλιών και το οποίο βρίσκεται πολύ κοντά στην Αττική. Η επένδυση, προϋπολογισμού άνω των 280 εκατ. ευρώ, προβλέπει την κατασκευή 75 υπερπολυτελών βιλών και 20 branded κατοικιών, εστιατορίων, χώρων ευεξίας και εκγύμνασης, ενός beach club, προσφέροντας ευρύ φάσμα υπηρεσιών ιδιαίτερα υψηλής ποιότητας στους επισκέπτες. Η υλοποίηση του συγκεκριμένου project σηματοδοτεί την είσοδο της Six Senses στην ελληνική αγορά. Βέβαια, εκτός από τους Πεταλιούς, η Six Senses ετοιμάζει και άλλες «επώνυμες» κατοικίες, αυτή τη φορά στο Πόρτο Χέλι, καθώς στο project των 150 εκατ. ευρώ που «τρέχει» η εγχώρια κτηματομεσιτική Golden Land Goutos περιλαμβάνεται και η ανάπτυξη branded κατοικιών. Συγκεκριμένα, το πολυτελές ξενοδοχείο «Six Senses Porto Heli» θα είναι δυναμικότητας 62 δωματίων και σουιτών, ενώ θα κατασκευαστούν και 12 πολυτελείς «επώνυμες» βίλες 5 έως 8 υπνοδωματίων, οι οποίες θα διατεθούν προς πώληση. Στην επένδυση, εκτός από την Golden Land Goutos, συμμετέχουν η επενδυτική εταιρεία CBE Capital, το fund Taconic Capital Advisors και η Cedar Capital Partners.
ONE&ONLY
Την τάση με τις «επώνυμες» κατοικίες ακολουθεί η Grivalia Hospitality και στην Αθηναϊκή Ριβιέρα, αφού branded residences έχουν αναπτυχθεί και στο εμβληματικό «One&Only Aesthesis» στη Γλυφάδα. Το υπερπολυτελές beach resort της Αθηναϊκής Ριβιέρας, με δυναμική 127 κλειδιών και 14 ιδιωτικών κατοικιών (One&Only Private Homes), λειτουργεί όλο τον χρόνο, δίνοντας έμφαση στην ιδιωτικότητα. Τα One&Only Private Homes από την Kerzner International, ιδιοκτήτρια του σήματος One&Only, διαθέτουν όλες τις ανέσεις μιας σύγχρονης κατοικίας. Εκτός από τη Γλυφάδα, η One&Only έχει παρουσία και στην Τζια, μιας και το brand της φέρουν και οι ιδιωτικές κατοικίες που έχουν κατασκευαστεί στο πλαίσιο του πεντάστερου «One&Only Kea Island» στο νησί, ένα project της Dolphin Capital Partners.
HILTON
«Επώνυμες» κατοικίες αναπτύσσονται και στον προορισμό που δημιουργεί η Ιονική Ξενοδοχειακή, βασικός μέτοχος της οποίας είναι η ΤΕΜΕΣ, στο ακίνητο της λεωφόρου Βασιλίσσης Σοφίας όπου στεγαζόταν για χρόνια το «Hilton» Αθηνών. Στο πλαίσιο του project «The Ilisian», προϋπολογισμού 340 εκατ. ευρώ, εκτός από το ξενοδοχείο «Conrad Athens», θα κατασκευαστούν 18 ιδιωτικές κατοικίες Conrad Residences, καθώς και 37 κατοικίες Waldorf Astoria Residences στους ψηλότερους ορόφους του κτιρίου, με την Ιονική Ξενοδοχειακή να ακολουθεί πιστά την τάση που έχει επικρατήσει διεθνώς τα τελευταία χρόνια. Και τα δύο brands (Conrad και Waldorf Astoria) είναι βραβευμένα σήματα της ξενοδοχειακής αλυσίδας Hilton.
MARRIOTT
Αλλωστε, η ΤΕΜΕΣ ήταν από τις πρώτες εταιρείες που πόνταραν σε branded residences στην Ελλάδα, αφού στον υψηλού επιπέδου προορισμό της Μεσσηνίας, την Costa Navarino, υπάρχουν τα πρώτα πολυτελή branded διαμερίσματα της Marriott με το σήμα Westin. Ηδη από το 2018, η εταιρεία, πρόεδρος της οποίας είναι ο Αχιλλέας Κωνσταντακόπουλος, είχε προχωρήσει στη δημιουργία ενός νέου προϊόντος, της συλλογής branded διαμερισμάτων «Τhe Residences at The Westin Resort, Costa Navarino». Είναι ουσιαστικά πολυτελή διαμερίσματα κάτω από την «ομπρέλα» του ομίλου Marriott και αποτελούν μέρος του ξενοδοχείου «The Westin Resort, Costa Navarino». Εκτοτε η εταιρεία έχει αναπτύξει πολλές δραστηριότητες στον τομέα του real estate, λανσάροντας βίλες και κατοικίες για πώληση ή και μίσθωση και εμπλουτίζοντας το οικιστικό χαρτοφυλάκιό της, με αιχμή την Costa Navarino και το «The Ilisian».
MANDARIN ORIENTAL
Ωστόσο, η ΤΕΜΕΣ δεν σταματά εδώ, αφού branded residences θα κατασκευαστούν και στην έκταση του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό, στο πλαίσιο της μεγαλύτερης αστικής ανάπλασης στην Ευρώπη. Οι συγκεκριμένες «επώνυμες» κατοικίες θα ενταχθούν κάτω από την ομπρέλα της Mandarin Oriental και θα αναπτυχθούν από κοινού με τη Lamda Development. Με βάση τη συμφωνία των δύο εταιρειών, ο σχεδιασμός περιλαμβάνει την ανάπτυξη του «Mandarin Oriental Athens», ενός ξενοδοχείου πέντε αστέρων, δυναμικότητας 123 δωματίων και σουιτών, καθώς και 17 πολυτελών branded residences στο παράκτιο μέτωπο του Ελληνικού, με ορίζοντα έναρξης λειτουργίας το καλοκαίρι του 2027. Η συνεργασία της ΤΕΜΕΣ με τη Lamda Develοpment περιλαμβάνει επίσης την ανάπτυξη ενός ακόμη ξενοδοχείου, δυναμικότητας 200 δωματίων, και ενός ακόμη οικιστικού συγκροτήματος 49 «επώνυμων» κατοικιών, χωρίς ωστόσο να έχει ανακοινωθεί ακόμη η αλυσίδα που θα χαρίσει το σήμα της στο project.
FOUR SEASONS
Στο Πόρτο Χέλι ετοιμάζεται να αποβιβαστεί η Four Seasons, ένας από τους κολοσσούς του κλάδου της φιλοξενίας. Συγκεκριμένα, branded residences και με την υπογραφή της Four Seasons θα αναπτυχθούν στο «Four Seasons Resort and Residences Porto Heli», ένα project που «τρέχει» η Hinitsa Bay Holdings, πρόεδρος της οποίας είναι ο Ιρλανδός Πολ Κόλσον. Σύμφωνα με το πλάνο της εταιρείας, στην υπάρχουσα παραθαλάσσια εγκατάσταση, που σήμερα εκτείνεται σε 750 στρέμματα και σε 3,25 χιλιόμετρα ακτογραμμής, θα αναπτυχθούν 80 δωμάτια και σουίτες, 30 bungalows, καθώς και ιδιωτικές βίλες με την υπογραφή της Four Seasons.
WYNDHAM
Στη διεύρυνση του αποτυπώματός της στην Ελλάδα, με όχημα τις «επώνυμες» κατοικίες έχει στραφεί και η αμερικανική Wyndham Hotels & Resorts. H εισηγμένη έχει στο portfolio της το «Wyndham Athens Residence» και το «Wyndham Residences Piraeus Marina Zeas», ένα project προϋπολογισμού άνω των 25 εκατ. ευρώ, το οποίο θα κάνει πρεμιέρα τον Δεκέμβριο του 2025. Στην ίδια κατεύθυνση, τον Μάιο του 2026 θα κάνει ντεμπούτο ένα ακόμη εγχείρημα της Wyndham στον κλάδο των residences επί ελληνικού εδάφους, το «Ramada Residences by Wyndham Halkidiki», το οποίο αναπτύσσεται έπειτα από συμφωνία με τον όμιλο Oikos Property Developments, θα περιλαμβάνει 150 βίλες και θα προσφέρει πλήρεις υπηρεσίες φιλοξενίας. Στρατηγική στόχευση των επικεφαλής της αμερικανικής αλυσίδας είναι, άλλωστε, η διείσδυσή της στην αγορά των branded residences. Ενδεικτικό της δυναμικής της Wyndham στην Ελλάδα είναι το γεγονός ότι σε επίπεδο αριθμού ξενοδοχείων η αμερικανική αλυσίδα έχει μερίδιο 9% στην εγχώρια αγορά και κατατάσσεται στη δεύτερη θέση μαζί με τον όμιλο Sani/Ikos.
1 HOTELS
Την άφιξή της στην Κρήτη προετοιμάζει η αμερικανική 1 Hotels. Σύμφωνα με τον υφιστάμενο σχεδιασμό, το σήμα της αλυσίδας θα φέρουν κάποιες από τις βίλες που θα αναπτυχθούν στο πλαίσιο του «Elounda Hills», ενός project που υλοποιεί στην Ελούντα της Κρήτης η Mirum Hellas, συμφερόντων του επιχειρηματία Βιτάλι Μπορίσοφ. Με βάση το χρονοδιάγραμμα που έχει θέσει η εταιρεία, οι συγκεκριμένες branded κατοικίες θα κάνουν πρεμιέρα το 2028, μαζί με το δεύτερο ξενοδοχείο που θα φέρει το σήμα της αμερικανικής αλυσίδας.
ΥΠΟΓΡΑΦΗ RALPH LAUREN
Η τάση των «επώνυμων» κατοικιών, πάντως, αποτελεί θέλγητρο, πέρα από τους ξενοδοχειακούς κολοσσούς, ακόμη και για οίκους μόδας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο διάσημος οίκος μόδας Ralph Lauren, που θα χαρίσει την επωνυμία του σε κατοικίες εντός των ελληνικών συνόρων. Συγκεκριμένα, πέντε από τις πολυτελείς κατοικίες που θα αναπτυχθούν στο πλαίσιο του project «Elounda Hills» της Mirum Hellas, στην Κρήτη, θα φέρουν την υπογραφή του διάσημου οίκου. Η εταιρεία Ralph Lauren Home θα επιφορτιστεί με τον εσωτερικό σχεδιασμό των βιλών, θέτοντας «νέα πρότυπα στην εσωτερική διακόσμηση στην Ελλάδα», με τις τιμές των πέντε βιλών να ανέρχονται σε 22.000 ευρώ/τ.μ. Ως εκ τούτου η τιμή πώλησης μιας πολυτελούς κατοικίας διαμορφώνεται από 12 εκατ. ευρώ έως σχεδόν 20 εκατ. ευρώ, δεδομένου ότι η επιφάνειά τους θα ποικίλλει από 555 τ.μ. μέχρι 900 τ.μ.
WALDORF ASTORIA
Εκτός από το «The Ilisian», η Waldorf Astoria θα έχει παρουσία και στο «Scarlet Beach Resort & Spa», το project ύψους 250 εκατ. ευρώ της βασιλικής οικογένειας του Αμπου Ντάμπι στο Πόρτο Χέλι. Με βάση τον σχεδιασμό, το πολυτελές ξενοδοχειακό συγκρότημα θα είναι δυναμικότητας 121 δωματίων και 14 βιλών προς πώληση ή/και εκμετάλλευση, με στόχο την προσέλκυση της ελίτ του τουρισμού. Το έργο, το Ειδικό Σχέδιο Χωρικής Ανάπτυξης Στρατηγικής Επένδυσης (ΕΣΧΑΣΕ) του οποίου έλαβε το «πράσινο φως» τον περασμένο Οκτώβριο, αναπτύσσεται σε ιδιόκτητη έκταση 223 στρεμμάτων της εταιρείας, με τη συνολική δόμηση να ανέρχεται σε 39.000 τετραγωνικά μέτρα.