Quantcast
Πώς ο Όμιλος Fourlis ενσωματώνει την τεχνολογία στην ψηφιακή του μετάβαση - Real.gr

Πώς ο Όμιλος Fourlis ενσωματώνει την τεχνολογία στην ψηφιακή του μετάβαση

Ο Όμιλος Fourlis, ένας από τους μεγαλύτερους εμπορικούς ομίλους διαρκών καταναλωτικών αγαθών στην Ελλάδα, την Κύπρο, τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία, πρωτοπορεί στην ενσωμάτωση της τεχνολογίας στη διαδικασία της ψηφιακής του μετάβασης.

Ο  Όμιλος επενδύει συστηματικά στην ψηφιακή του υποδομή, τόσο μέσω των brands που εκπροσωπεί, «ΙΚΕΑ», «INTERSPORT» και «Holland & Barrett», όσο και μέσω της θυγατρικής του εταιρείας Trade Logistics που προσφέρει υπηρεσίες αποθήκευσης και διανομής. Η στρατηγική του συνδυάζει φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα, με στόχο τη διαρκή βελτίωση της εμπειρίας των καταναλωτών και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς του στην αγορά.

Η ψηφιακή μετάβαση του Ομίλου Fourlis περιλαμβάνει εκτεταμένες επενδύσεις σε τεχνολογικές υποδομές, αναβάθμιση των συστημάτων πληροφορικής και αυτοματοποίηση των διαδικασιών, ενέργειες που επιτρέπουν ταχύτερη και πιο αποδοτική εξυπηρέτηση των πελατών.

Πώς αξιοποιεί ο Ομίλος Fourlis τις δυνατότητες της τεχνολογίας

Η χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης έχει φέρει επαναστατικές αλλαγές στον τομέα του λιανεμπορίου, προσφέροντας καινοτόμες λύσεις που ενισχύουν τη θέση των επιχειρήσεων στην αγορά. Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, η αγορά των υπηρεσιών τεχνητής νοημοσύνης στον τομέα του λιανεμπορίου αναμένεται να αυξηθεί από 5 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023 σε πάνω από 31 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2028. Αυτή η ραγδαία ανάπτυξη οφείλεται στην ικανότητα των εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης να αυτοματοποιούν επαναλαμβανόμενες εργασίες, όπως η διαχείριση αποθεμάτων και η ανάλυση δεδομένων, επιτρέποντας στο προσωπικό να επικεντρωθεί σε πιο στρατηγικές δραστηριότητες.

Η στρατηγική του Ομίλου περιλαμβάνει την ενίσχυση της ψηφιακής του παρουσίας και την προώθηση μιας κουλτούρας καινοτομίας, παρακολουθώντας τις τελευταίες τάσεις της αγοράς. Σε αυτό το πλαίσιο, η Επιτροπή Ψηφιοποίησης του Ομίλου Fourlis παρακολουθεί και καθοδηγεί όλες τις δράσεις ψηφιακού μετασχηματισμού, εξασφαλίζοντας την ενοποίηση των διαδικασιών και την απλοποίηση των λειτουργιών. Χαρακτηριστικό είναι, επίσης, ότι 2 από τα 5 μη-εκτελεστικά μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου προέρχονται από τον τεχνολογικό χώρο, μια στρατηγική επιλογή του Ομίλου.

Ο Όμιλος Fourlis έχει υιοθετήσει μια omnichannel προσέγγιση, συνδυάζοντας τα φυσικά καταστήματα με την ηλεκτρονική παρουσία. Τα ηλεκτρονικά καταστήματα του Ομίλου προσφέρουν μια ευρεία γκάμα προϊόντων, ενώ οι καταναλωτές μπορούν να επιλέξουν μεταξύ παράδοσης στο σπίτι ή παραλαβής από το κατάστημα. Αυτή η προσέγγιση επιτρέπει στους πελάτες να απολαμβάνουν την ευκολία των online αγορών, ενώ παράλληλα διατηρεί την προσωπική επαφή και την εξυπηρέτηση που προσφέρουν τα φυσικά καταστήματα.

Στον τομέα του ανθρώπινου δυναμικού, ο Όμιλος αξιοποιεί προηγμένα εργαλεία που ενσωματώνουν τεχνητή νοημοσύνη. Αυτά τα εργαλεία επιτρέπουν την παρακολούθηση και αξιολόγηση των δεξιοτήτων των εργαζομένων, ενώ παράλληλα βοηθούν στην αντιμετώπιση των προκλήσεων που προκύπτουν, βελτιώνοντας την αποδοτικότητα και την ανάπτυξη του προσωπικού.

Η ΙΚΕΑ, ως μέρος του Ομίλου Fourlis, έχει ολοκληρώσει περισσότερα από 50 έργα ψηφιακού μετασχηματισμού τα τελευταία χρόνια, ενσωματώνοντας στη λειτουργία της τεχνολογίες, όπως τα chatbots και η επαυξημένη πραγματικότητα (AR). Πιο συγκεκριμένα, η ΙΚΕΑ έχει ενσωματώσει chatbots τεχνητής νοημοσύνης με τεχνολογία generative AI στην ιστοσελίδα Ikea.bg για την βελτιστοποίηση της εξυπηρέτησης πελατών και προγραμματίζει την εφαρμογή τους στην Ελλάδα και την Κύπρο. Μέσω αυτής της πολυγλωσσικής εφαρμογής, οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να αναζητούν συγκεκριμένα προϊόντα και να λαμβάνουν εξατομικευμένες προτάσεις. Το chatbot αναλύει τον εκτενή κατάλογο προϊόντων και προτείνει τις τρεις καλύτερες επιλογές. Επιπλέον, οι χρήστες ενημερώνονται σε πραγματικό χρόνο για τις παραγγελίες τους, τις ημερομηνίες παράδοσης και τυχόν καθυστερήσεις. Σε περιπτώσεις που απαιτείται ανθρώπινη βοήθεια, το chatbot παραπέμπει τους καταναλωτές σε έναν ζωντανό εκπρόσωπο. Χαρακτηριστικό επίσης παράδειγμα, είναι και η εφαρμογή ΙΚΕΑ App, η οποία επιτρέπει στους χρήστες να βρίσκουν προϊόντα μέσω Visual Search ή να τα τοποθετούν εικονικά στον χώρο τους με τεχνολογία AR, προσφέροντας έτσι μια πιο διαδραστική και εξατομικευμένη εμπειρία αγορών.

Αντίστοιχα, το INTERSPORT App χρησιμοποιεί αλγορίθμους τεχνητής νοημοσύνης για να προσφέρει μια επιπλέον διάσταση επικοινωνίας και πώλησης. Η εφαρμογή παρέχει εξατομικευμένες προτάσεις προϊόντων και ενημερώνει τους χρήστες για τις τελευταίες προσφορές και εκπτώσεις. Επιπλέον, η INTERSPORT έχει επενδύσει σε τεχνολογικές αναβαθμίσεις για ταχύτερη εξυπηρέτηση και καλύτερη διαχείριση των ηλεκτρονικών παραγγελιών, με σημαντικές επενδύσεις σε κέντρα διανομής.

Συνεχής αναβάθμιση των υποδομών

Ο Όμιλος Fourlis, πέρα από τις εφαρμογές που βελτιώνουν την εμπειρία του πελάτη, έχει επενδύσει σημαντικά στην αναβάθμιση των τεχνολογικών του υποδομών. Το 2021, πραγματοποίησε μεγάλες επενδύσεις στα κέντρα logistics, ενσωματώνοντας αυτοματισμούς και σύγχρονη ρομποτική τεχνολογία υποστηριζόμενη από τεχνητή νοημοσύνη. Αυτές οι επενδύσεις στοχεύουν στη βελτίωση της ταχύτητας και της ποιότητας τροφοδοσίας των καταστημάτων, καθώς και στην ταχύτερη εξυπηρέτηση των ηλεκτρονικών παραγγελιών.

Η Trade Logistics, θυγατρική του Ομίλου Fourlis, αποτελεί κεντρικό στοιχείο αυτής της στρατηγικής ψηφιακού μετασχηματισμού. Ιδρύθηκε το 2008 και διαθέτει την πρώτη πλήρως αυτοματοποιημένη αποθήκη στην Ελλάδα, στο Σχηματάρι Βοιωτίας. Η αποθήκη αυτή, με συνολική έκταση 35.000 τ.μ., είναι πλήρως τεχνολογικά εξοπλισμένη και συνδέεται με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, επιτρέποντας την άμεση παραλαβή προϊόντων. Επιπλέον, η  χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης και ρομποτικής τεχνολογίας στην Trade Logistics επιτρέπει την αποτελεσματική διαχείριση των αποθεμάτων και τη βελτιστοποίηση των διαδικασιών διανομής. Αυτό ενισχύει την αποδοτικότητα και μειώνει τα λειτουργικά κόστη, καθιστώντας την εταιρεία πιο ανταγωνιστική στην αγορά.

Η ασφάλεια δεδομένων σε πρώτο πλάνο

Ο Όμιλος Fourlis βλέπει τη χρήση προηγμένων τεχνολογικών εργαλείων ως μια σημαντική ευκαιρία για καινοτομία και ανάπτυξη. Σε αυτό το πλαίσιο, η ασφάλεια των δεδομένων και η προστασία της ιδιωτικότητας είναι πρωταρχικής σημασίας για τον Όμιλο.

Ο Όμιλος επενδύει σε προηγμένες τεχνολογίες ασφάλειας και ακολουθεί αυστηρές πολιτικές για την προστασία προσωπικών δεδομένων. Παρέχει συνεχείς εκπαιδευτικές ευκαιρίες στους εργαζομένους σχετικά με τις βέλτιστες πρακτικές ασφάλειας και διενεργεί τακτικούς ελέγχους για να εντοπίσει και να αντιμετωπίσει οποιαδήποτε ευπάθεια στα συστήματά του.

Άλλωστε, η δέσμευση του Ομίλου για βιώσιμη ανάπτυξη αντικατοπτρίζεται στη ψηφιακή στρατηγική του, η οποία περιλαμβάνει τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στις υποδομές του. Αυτές οι ενέργειες αποτελούν μέρος ενός ολοκληρωμένου στρατηγικού πλάνου που συνδυάζει την τεχνολογία με την ανθρώπινη επαφή, προσφέροντας μια μοναδική εμπειρία στους καταναλωτές. Μέσω επενδύσεων σε ψηφιακές υποδομές, υιοθέτησης εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης και δέσμευσης για βιώσιμη ανάπτυξη, ο Όμιλος Fourlis φιλοδοξεί να συνεχίζει να πρωτοπορεί στον τομέα του λιανεμπορίου.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ REAL.GR

Ροή Ειδήσεων