Τώρα, μάλιστα, που σε μεγάλο βαθμό έχει ομαλοποιηθεί η παραγωγή των αυτοκινήτων, η αναμονή για την GLA είναι μικρότερη.
Σήμερα, τελευταία ημέρα του 2023, αφιερώνω το τμήμα των δοκιμών στη στήλη αυτοκινήτου στο premium compact SUV με σπορ χαρακτηριστικά και πλήθος καινοτομιών, στην ανανεωμένη Mercedes-Benz GLA 200. Είναι η πιο προσιτή έκδοση και βρίσκεται στη βάση της νέας γκάμας. Δεν σας κρύβω ότι βρίσκεται σε περίοπτη θέση στη λίστα των επιθυμιών μου και για το 2024.
Επειδή τα στοιχεία που περιμένεις από μια αυθεντική Mercedes-Benz υπάρχουν σε αφθονία στην GLA 200, επικεντρώνω το ενδιαφέρον μου στον τομέα της κινητήριας μονάδας, γιατί εκεί έγινε μια σημαντική αλλαγή που ανυψώνει το επίπεδο της οδηγικής ευχαρίστησης, χωρίς να «καίγεται η τσέπη του οδηγού» μόλις το πολυτελές SUV φθάνει στο πρατήριο βενζίνης.
Είναι η πρώτη φορά που στην γκάμα της Mercedes-Benz GLA προστέθηκε ήπια υβριδική τεχνολογία για να αυξηθεί η ισχύς κατά 13 ίππους χωρίς να αυξηθεί η κατανάλωση καυσίμου. Περιλαμβάνει μία επιπλέον ενσωματωμένη μπαταρία 48 V για τη γεννήτρια εκκίνησης με ιμάντα. Η πρόσθετη ισχύς των 13 ίππων υποστηρίζει την ευελιξία κατά την εκκίνηση και χρησιμοποιείται για γρήγορη επιτάχυνση. Αυξάνει επίσης την άνεση: εκτός από την εκκίνηση του κινητήρα αθόρυβα και με χαμηλούς κραδασμούς, επιτρέπει επίσης την οδήγηση με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης σβηστό. Επεμβαίνει κατά τη διάρκεια της πέδησης και επιτάχυνσης, για να ανακτούν ηλεκτρική ενέργεια το δίκτυο 12 V και η μπαταρία 48 V.
Το σετάρισμα έγινε με τόση μαεστρία από τους Γερμανούς μηχανικούς, που κατά τη διάρκεια της δοκιμής ούτε μια στιγμή δεν προβληματίστηκα για την απόδοση. Η κινητήρια μονάδα λειτουργεί με άψογο τρόπο και η αυξημένη ισχύς είναι ευπρόσδεκτη.
Οι 163 ίπποι του turbo βενζινοκινητήρα 1.300 κ.εκ. και οι επιπλέον 13 ίπποι μεταφέρονται στο εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 7G-DCT και από εκεί κατευθύνονται στους μπροστινούς τροχούς. Η απόδοση είναι άμεση και χωρίς κανέναν δισταγμό. Στο πρόγραμμα οδήγησης Sport μεταμορφώνεται σε ασυγκράτητο διεκδικητή του χρόνου. Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8,9’’, τελική ταχύτητα 210 χλμ./ώρα. Μέση κατανάλωση 7,8 λίτρα/100 χλμ. Μια χαρά!
Δεν χόρτασα να βλέπω μέρα-νύχτα τη μεγάλη οθόνη. Ειδικά την νύχτα η ανεξάρτητη διπλή οθόνη είναι απολαυστική. Και επειδή ο ανταγωνισμός ενισχύεται έντονα, η ανεξάρτητη διπλή οθόνη αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού. Περιλαμβάνει τη μεγάλη οθόνη οδηγού 10,25 ιντσών στον πίνακα οργάνων και τη δεύτερη μεγάλη οθόνη πολυμέσων 10,25 ιντσών για τις υπηρεσίες και τα πολυμέσα. Οι οθόνες προσφέρουν μια ολιστική εμπειρία υψηλής τεχνολογίας και ενισχύουν την αρχιτεκτονική ανοιχτού σχεδίου. Το τιμόνι της νέας γενιάς είναι επενδυμένο με δέρμα στον βασικό εξοπλισμό.
Η ανανεωμένη Mercedes-Benz GLA 200, με πλούσιο εξοπλισμό στη βασική έκδοση, κοστίζει 47.500 ευρώ. Ελπίζω ο Γιάννης Καλλίγερος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Star Automotive Ελλάς, να εξασφαλίσει μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων το 2024 και να «παλέψει» τις τιμές πώλησης. Το best seller στα premium SUV λάμπει