Οι Ιάπωνες έδωσαν τα ρέστα τους στη πέμπτη γενιά του Toyota Prius Plug-in Hybrid, καθώς αναγέννησαν το σφηνοειδές σχήμα δημιουργώντας μια καλαίσθητη και πιο σπορτίφ σιλουέτα.
Το «ταξί», όπως συχνά αποκαλούσαμε το ιαπωνικό μοντέλο, πλέον μεταμορφώθηκε σε μια εντυπωσιακή πρόταση με στόχο τα αντίστοιχα premium μοντέλα. Τόσο ψηλά «χτυπάει» η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου.
Στο Αμβούργο, οικονομικό και πολιτισμικό κέντρο και δεύτερη σε πληθυσμό μεγαλύτερη πόλη της Γερμανίας, είχα την ευκαιρία να οδηγήσω την τελική εκδοχή της πέμπτης γενιάς του Toyota Prius Plug-in Hybrid. Είχε προηγηθεί η παγκόσμια παρουσίαση της δεύτερης γενιάς του Toyota C-HR, όπως σας ενημέρωσα σχετικά την προηγουμένη Κυριακή.
Το πρόγραμμα της δοκιμής ξεκίνησε με μια διαδρομή στο κέντρο της πόλης και στο λιμάνι για να δοκιμάσω την ικανότητα του αυτοκινήτου να κινείται με αμιγώς ηλεκτρική κίνηση. Διήνυσα περίπου 50 χλμ. με χαμηλή ταχύτητα και ενεργοποιημένο τον εξαιρετικό κλιματισμό, χωρίς να καταναλώσω ούτε ένα ml βενζίνης. Η μάρκα ανακοίνωσε ότι η ηλεκτρική αυτονομία φθάνει έως και τα 72 χλμ. Μια χαρά! Εξασφαλίζεις την ημερήσια μετακίνηση, αν φορτίσεις από το βράδυ την μπαταρία ή αξιοποιήσεις τη δωρεάν φόρτιση στην εργασία σου. Τώρα μάλιστα που οι τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος έχουν μειωθεί αισθητά, συμφέρει η καθημερινή φόρτιση της μπαταρίας.
Μου έκανε εντύπωση η σημαντική βελτίωση στην οδική συμπεριφορά παρά το αυξημένο βάρος (1.545 κιλά), λόγω της μπαταρίας 13,6kWh. Κυλά σαν premium μοντέλο, έχει καλές αντιδράσεις στις στροφές και στο απότομο φρενάρισμα, υψηλή ποιότητα κύλισης, χαμηλό αεροδυναμικό θόρυβο, αίσθηση ασφάλειας και σιγουριάς, ενώ το τιμόνι είναι στιβαρό και δίνει άμεση πληροφόρηση. Δεν έχει καμία σχέση με τις παλαιότερες γενιές.
Πρόσεξα ιδιαίτερα την απόδοση της υβριδικής τεχνολογία πέμπτης γενιάς της Toyota. Ο κινητήρας 2.0 ισχύος 152 ίππων συνεργάζεται με έναν νέο ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 160 ίππων, εγκατεστημένο στο μπροστινό μέρος. Συνδυασμένη ισχύς 223 ίπποι, επιπλέον 122 ίπποι σε σχέση με την προηγούμενη γενιά.
Να τονίσω την αθόρυβη λειτουργία όταν χειρίστηκα το γκάζι προσεκτικά για να επιτύχω μια καλή επιτάχυνση και να περιορίσω την κατανάλωση της ηλεκτρικής ενέργειας της μπαταρίας και την κατανάλωση της βενζίνης. Οταν όμως σανίδωσα το γκάζι, καθώς και όταν ήθελα να έχει το αυτοκίνητο άμεση επιτάχυνση, εμφανίστηκε το γνωστό βουητό από το κιβώτιο ταχυτήτων. Να σημειώσω ότι έχει περιοριστεί η έντασή του σε σχέση με τις παλαιότερες γενιές. Τελική ταχύτητα 177 χλμ./ώρα, επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6,8’’.
Ωραία η έντονη σφηνοειδής σχεδίαση, αλλά δυσκολεύει την πρόσβαση των πίσω επιβατών και περιόρισε το εσωτερικό ύψος. Αποθηκευτικός χώρος μόλις 284 λίτρα. Ακριβά υλικά και πολύ καλό φινίρισμα. Η οθόνη 7’’ βρίσκεται ακριβώς στο οπτικό του πεδίο του οδηγού.
Προαιρετικά διαθέσιμο με ηλιακό πάνελ οροφής, το οποίο προσφέρει 8,7 χλμ. αυτονομία. Η μπαταρία φορτίζεται πλήρως εάν το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο λίγο περισσότερο από μία εβδομάδα. Ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τα 47.670 ευρώ.