Αυτή την εποχή, που το δημόσιο δίκτυο φόρτισης παραπαίει -παρά τις βαρύγδουπες υποσχέσεις των αρμόδιων υπουργών και φορέων- και με όλο τον σεβασμό στην ηλεκτροκίνηση και στα ανεκτίμητα οφέλη της για την προστασία του περιβάλλοντος, επιλεγώ τη δεύτερη πρόταση, γιατί νιώθω πιο ασφαλής και αυτόνομος. Οταν, μάλιστα, η πρόταση φέρει και την αναλλοίωτη σφραγίδα της Audi, τότε δεν το συζητώ. Ψηφίζω «δαγκωτό» ντίζελ, που πλέον μέχρι το 2035 δεν έχει κανέναν περιορισμό στη χρήση για τα αυτοκίνητα.
Οπως διαπίστωσα στη δοκιμή, το Audi Q5 Sportback 40 με εξελιγμένο κινητήρα ντίζελ TDI 2.000 κ.εκ., απόδοσης 204 ίππων, mild hybrid (MHEV) για καλύτερη απόδοση και ακόμη χαμηλότερη κατανάλωση, αυτόματο κιβώτιο Stronic, τετρακίνηση quattro και εμβληματικό εξοπλισμό S line είναι ένα μικρό διαμάντι.
Tο coupé SUV έχει μήκος 4,69 μ. και είναι 7 χιλ. μακρύτερο από το Q5. Μοιράζεται το ίδιο ύψος 1,66 μ. και πλάτος 1,89 μ., αλλά η αεροδυναμική αντίσταση είναι χαμηλότερη (0,30).
Διαπίστωσα ότι παρέχει άφθονο χώρο για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους (520-1.529 λίτρα), λόγω της σωστής κατανομής των επιμέρους τμημάτων και κυρίως του επιμηκυμένου μεταξονίου 2,82 μ. Οι οριζόντιες γραμμές του σαλονιού αναβαθμίζουν τα χαρακτηριστικά του πολυτελούς χώρου, που φιλοξενεί χωρίς υποχωρήσεις πέντε ενήλικες επιβάτες. Η μίνιμαλ αίσθηση είναι ένα ακόμη δώρο της μάρκας με σήμα τους τέσσερις κύκλους. Η ακριβή έκδοση εξοπλισμού S line επιτείνει τη σπορ χροιά.
Στον δρόμο, όλα γίνονται με γερμανική ακρίβεια. Η στιβαρότητα της κατασκευής είναι ένα από τα σημαντικότερα προσόντα του αυτοκινήτου βάρους 1.880 κιλών. Το δυναμικό σύστημα διεύθυνσης μεταβάλλει την υποβοήθηση σε συνάρτηση με την ταχύτητα οδήγησης και, όπως διαπίστωσα, το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό. Το σμιλευμένο αυτοκίνητο είναι εύκολο στον χειρισμό κατά την αργή οδήγηση στην πόλη, ενώ στις υψηλές ταχύτητες παρέχει εξαιρετική σταθερότητα.
Την πρόωση έχει αναλάβει το δίλιτρο τετρακύλινδρο σύνολο, που έχει και το ισχυρό ατού της μεγάλης ροπής των 40,8 χλγμ. από τις 1.750 σ.α.λ. Επιταχύνει το μεγάλο SUV από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 7,6’’ και, αν το επιτρέπουν οι συνθήκες, η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 222 χλμ./ώρα. Το ήπιο υβριδικό σύστημα 12 V (MHEV) αυξάνει την απόδοση. Ο εναλλάκτης εκκίνησης με ιμάντα ανακτά ενέργεια κατά την επιβράδυνση και την αποθηκεύει σε μια συμπαγή μπαταρία ιόντων λιθίου. Επιπλέον, επιτρέπει την οδήγηση με τον κινητήρα σβηστό. Το επτατάχυτο S tronic και η αποδοτική κίνηση quattro με τεχνολογία ultra διαχειρίζονται υποδειγματικά τη μετάδοση της ισχύος. Σε κανονικές συνθήκες οδήγησης, κατευθύνεται η ροπή αποκλειστικά στους μπροστινούς τροχούς. Τη στιγμή που απαιτείται τετρακίνηση, ακαριαία δύο συμπλέκτες ενεργοποιούν αμέσως τον πίσω άξονα. Χαμηλή κατανάλωση, μόλις 7,2 λίτρα/100 χλμ. Η σημαντικότερη παρατήρηση αφορά την υψηλή τιμή πώλησης. Κοστίζει 67.900 ευρώ.